Avatar billede piopakk Nybegynder
23. september 2003 - 12:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nforce driver problemer

Jeg har netop erhvervet mig et ASUS A7N8X Deluxe Nforce2 Ultra 400 bundkort.

Jeg har store problemer med nforce driverne, som muligvis er skyld i at grafikken i windows ser meget forkert og underlig ud.
Komplikationerne opstår, når jeg også installerer catalyst driverne til mit grafikkort og evt. directx 9.0b.
Som følge heraf genstarter maskinen som den skal efter driver-installationer, men når den så booter og efter at jeg så ser XP logoet, går den nogle gange i sort. maskinen booter ikke videre, men genstarter forfra.

Jeg tror at nfoce driverne fejler noget, evt. bundkortet.

Er der nogen som har haft lign. erfaringer eller kender noget til problemet?
Avatar billede chalde Seniormester
23. september 2003 - 13:09 #1
Bruger du windows xp? Så husk at hente sp1 før du installerer nforce driverne.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
23. september 2003 - 14:52 #2
>>chalde
Det er da kun for USB 2.0 understøttelse det har relevans!
Avatar billede chalde Seniormester
23. september 2003 - 18:40 #3
kamikaze2 -> Hos mig betyder det mere end det. Hvis jeg installere nforce2 driverne før sp1, kan jeg lige så godt formatere og installere windows på ny.
Avatar billede piopakk Nybegynder
23. september 2003 - 21:50 #4
Jeg bruger WinXP med SP1. Jeg har dog fundet ud af at det ikke er nødvendigt at installere nfoce driverne for at kunne bruge systemet helt. Men om det er optimalt uden dem...???
Avatar billede chalde Seniormester
23. september 2003 - 22:05 #5
Er det de nyeste nforce drivere? ellers: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45

Prøv evt at bruge omegadriver www.omegacorner.com istedet for ati´s egne.
Avatar billede piopakk Nybegynder
23. september 2003 - 22:11 #6
har prøvet med NFORCE 2.45, samme problemer!!

Må prøve omega driverne...
Avatar billede piopakk Nybegynder
27. december 2009 - 09:19 #7
chalde kan du skrive et svar jeg kan acceptere?

Er ved at følge op på tidligere uaflukkede spørgsmål.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2009 - 09:55 #8
Svar :)