Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
23. september 2003 - 09:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PrintServer fejl-There was an error found when printing document!

Hej Eksperter!

Vi har fået denne meddelelse gennem lang tid. Nogle mente der var brug for mere RAM i Printserveren, det købte vi og isatte, men fejlene kom stadig. Så var det jo nok CPU'en der var for lille, så i sidste uge blev den omlagt til en heftig fyr, så jeg garanterer at det ikke er fordi hardwaren er for lille nu.

Men fejlene kommer stadig. De ender ud i et spørgsmål om man vil "RETRY" eller CANCEL" the job?  Nogle gange kan jeg se i printkøen at jobbet genoptages og vi kan også se at dokumenterne kommer ud af og til. Problemet er bare i en stor organisation at brugerne bliver utålmodige og sender jobbet for hurtigt igen, da de måske tror at det er gået i fejl, hvilket betyder at de printer dokumentet ud flere gange.

Det er både dokumenter fra Office programmer og AutoCAD tegninger som genererer fejlen på printserveren.

Der benyttes oftest HP JetDirect korte i printerne/plotterne og disse er i swichene konfigureret til AUTO.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2003 - 09:58 #1
Det kan være menge tind, netkort der ikke er helt satbile, jet directbokse der ikke er stabile osv osv,

Prøv at se i din event viewer om du kan finde nogle fejl der har med printeren at gøre og om du kan opgive en event id og komplet fejlmeddelelse. Det vil give os noget at arbejde med
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:17 #2
hahaha vi har samme problemer her... vi har fundet ud af printserverne går ned pga. de bliver for varme.. ellers går de bare i hak, og man skal så tage strømmen fra dem og sætte den til igen..
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
23. september 2003 - 11:30 #3
Der er intet i Event loggen vedr. fejlene!

Mht. varme og lign. er jeg noget overrasket. Vil det sige at der ikke fra HP's side, og Microsoft ikke kan laves en printserver som fungerer uden fejl jf. Microsofts egne anvisninger?? Det svarer jo til at man stadig ikke kan bygge et tag på et hus som er tæt :-(

Der må da være noget at gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2003 - 16:17 #4
Den er god nok - fejlen opstår, når der er problemer med kommunikationen til printeren - d.v.s. printserverboksene, de interne netkort i printeren, eller en evt. shared printer.

Da det er en "generel kommunikationsfejl" finder du ikke yderligere detaljer.

Om det er HP og Microsoft´s fejl alene, ville jeg nu nok betvivle. Der er jo mange andre elementer i et netværk.

En switch eller hub med en smådefekt port er rigeligt til at lave ovenstående.

Et slidt netværkskabel er ligeledes potentiel fejlkilde.

Det er jo ikke et spørgsmål om at det er printerserveren der fejler - det er blot netværket, eller et enkelt komponent, der ikke fungerer optimalt.

Du skriver selv du en gang i mellem kan set, at den kommer over det selv. Det kunne typisk være i situationen, hvor en bruger har haft printeren helt slukket, og nu pludselig tænder den. Afhængig af hvilken type netværksbokse kunne det faktisk også være så simpel en situation, at printeren mangler papir, og pludselig får det igen.

Så kort sagt, er du nødt til at eftersøge fejlen, når den opstår. Men fejlen skal altså først og fremmest findes i eller omkring printeren.
Svarer den på en ping fra serveren? Nej.
Er der strøm på printern og printserverboks? Ja.
Viser printserverboksen at den er på nettet? Nej.
Sidder netkablet i? ja.
Sidder kablet ordentlig i switchen? Ja.
Er der strøm på switchen? Nej, sekretæren havde taget den fra for at lave kaffe. Okay - der var fejlen.

Vores hyppigeste fejl i den situation er simpelthen at brugeren har valgt at slukke printeren for natten.
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
25. september 2003 - 08:14 #5
Tak for den fine lange forklaring Ole. Jeg vil starte med at sætte helt nye patch kabler i de 2 store HP DesignJet 1050C, da disse som sagt plotter AutoCAD tegninger ud dagen lang. Det bliver spændende at følge forløbet den næste uges tid. Hvordan tildeler jeg dig pointene som er sat på højkant?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2003 - 09:57 #6
Det kræver at du lokker et svar ud af dem, du vil tildele points..... hermed lagt :-)