Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 08:46 Der er 16 kommentarer

Password udløber

Hej, vi køre en windows 2000 domæne controler hvor vi har ca 4 brugere.. her noget tid efter de er oprettet begynder clienterne at blive bedt om at ændre password når de logger sig ind.
Vi har sat maximum password age til 0, hvilket skulle bevirke de ikke skal blive bedt om at ændre hver 40 dag eller noget... men stadig bliver den ved med at sige de skal ændre passworded, nogen der ved hvorfor ?
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 08:47 #1
400 brugere... ikke 4.
Avatar billede foralias Praktikant
23. september 2003 - 08:56 #2
Har du sat det i domain security?
Avatar billede foralias Praktikant
23. september 2003 - 08:58 #3
Altså i domain security policy, skulle det være.
Avatar billede nmh Nybegynder
23. september 2003 - 09:06 #4
se her:
Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Account Policies\Password Policy

Description
Determines the period of time (in days) that a password can be used before the system requires the user to change it. You can set passwords to expire after a number of days between 1 and 999, or you can specify that passwords never expire by setting the number of days to 0.

By default, this setting is defined in the Default Domain Group Policy object (GPO) and in the local security policy of workstations and servers with a value of 42.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gp/501.asp
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 09:51 #5
ja det er sat i domæne policy.. det er det som er mærkeligt..
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 09:52 #6
alle brugerne logger på med person nummer og skal så ændre det til at nyt password.. efter de har ændret passworded skal det ikke udløbe mere...
Avatar billede nmh Nybegynder
23. september 2003 - 09:54 #7
prøv hos et par brugere i brugerens konto at sætte et check-mærke ud for 'password never expires'
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:00 #8
det er ikke mugligt.. da man så ikke kan vælge de skal ændre password når de logger på...
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:00 #9
første gang altså
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:03 #10
der skal nok et script til ;/ kan se de brugere som har logget på første gang har ikke markeret noget under account...ikke password never expiers eller nogen andre settings...
Avatar billede nmh Nybegynder
23. september 2003 - 10:03 #11
Du har ret, men du kan da blot opfordre til, at de ændrer deres password så hurtigt så muligt.
Det vil i hvert fald løse problemet.
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:06 #12
hvor dem som ikke har logget på har user must change password at next logon... efter de så har logget på skal den gerne gå over på password never expiers.. med mindre der er en global domæne policy some kan sætte dette...
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:07 #13
ja men det er computer idioter vi snakker om som ikke kan bruge en mus...
Avatar billede solarix Nybegynder
23. september 2003 - 10:08 #14
kan det virkelige passe at man ikke kan få 2k server til at sætte et personligt password for brugere uden de skal blive bedt om at ændre det... sikke en falit erklæring
Avatar billede dinkie Nybegynder
23. september 2003 - 10:42 #15
Det skal virke med poilcy. Har du sat den på "Default Domain Policy" eller har du oprettet en ny?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2003 - 16:53 #16
solarix - du kan vel disable password age?