Avatar billede sia016 Nybegynder
23. september 2003 - 08:03 Der er 10 kommentarer

Hvilket brænderprg genkender .IMG-filer?

Jeg har et DVD-rip som ligger som en IMG-fil. Jeg kan ikke finde noget program som genkender denne fil-type. Normalt bruger jeg Nero.

En kammerat har sagt at Daemon Tools kunne gøre det, men det synes jeg nu heller ikke virker.

Nogen forslag?
Avatar billede kr-data Nybegynder
23. september 2003 - 08:12 #1
Prøv det freeware program der hedder Deamon Tools, den laver en virtuel cd-rom med dit image. Jeg ved ikke lige om den tager IMG, men det er meget sansynligt, da den ta'r de fleste typer images!
Avatar billede qwinzy Nybegynder
23. september 2003 - 08:12 #2
Du kan prøve "Clone cd" det har jeg kunne finde de fleste fil typer med

Hvis du bare skal se fil men ville jeg bruge "Crustal player"

// Qwinzy
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2003 - 08:18 #3
det gør nero da, så vidt jeg ved.

vælg wizard , vælg kompiler en ny cd, vælg andre formater, opret en cd fra en billedfil, følg anvisningerne

det skulle klare det.
Avatar billede miss-g Seniormester
23. september 2003 - 09:15 #4
Imgtool kan , men det kræver at man har NERO 6 (eller nyere):
http://www.dvdr-digest.com/software/imgtool.html

A new version of the DVD ripper, DVD Decrypter, has been made available. DVD Decrypter also now does simple DVD burning, allowing you to burn DVD single session/track ISO/BIN/IMG files.

In a late update, a new version of the WinDVD tweaking/region-free/configuration tool, WinDVD Tweaker, is now available.

Download:
http://www.riphelp.com/downloads/dvddec.html
Avatar billede miss-g Seniormester
23. september 2003 - 09:17 #5
...søgte på nettet, så du må lige tjekke om det virker (jeg har ikke så meget forstand på img filer) *S*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. september 2003 - 09:24 #6
Avatar billede henninga Novice
23. september 2003 - 22:51 #7
Her kan du se hvad en .img fil kan komme fra - der er 22 muligheder:
http://www.filext.com/detaillist.php?extdetail=img&Submit2=Go%21

Så er det bare at vælge rigtigt ;o)
HenningA
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:27 #8
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede henninga Novice
27. september 2003 - 23:19 #9
DVD-author programmet SpruceUp bruger filer som hedder *.img
Læs om det på www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm
HenningA
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:40 #10
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem