Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IIS vs MySql

Hej jeg køre IIS på en XP PRO. Og har ladet mig fortælle jeg skal bruge MySql for at køre visse ting med PHP. Her djere det sig om et upload system. Som skal køre her til min hjemme pc. Men ved slet ikke hvordan jeg sætter MySql op til at snakke med min wwwroot, eller er der allerede en fejl der?
HJÆLP ! :)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:25 #1
Lige for at skille tingene ad:
- IIS er lokal webserver, hvorfra du kan eksekvere scriftssprog som fx. ASP.

- MySQL er en database, ligesom Access og Oracle.

- PHP er også et scriftssprog, men behøves ikke IIS.

Og herefter er der mange muligheder for opsætninger, hvis du vil sammenkøre flere af de ovenstående teknologier. :-)
Men har du overhovedet prøvet MySQL?
Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:26 #2
ikke det fjernest. men har fundet to script. der skulle være "nemme" du er da velkommen til at hjælpe med et andet system ?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:30 #3
Hvis du ikke kender ret meget til de teknologier, vil jeg kraftigt anbefale dig at starte med at installere IIS så du kan lære ASP. Dette kan du bruge sammen med Access.
På den måde kan du lære at programmere, selvom at det hele foregår i et MS-miljø, da MS har udviklet både ASP og Access. Det er derfor IIS kun er på MS-PCér, netop for at kunne eksekvere ASP. ;-)

Derefter kan du lære dig PHP, som grundlæggende er præcis det samme. Og sammen med dette, lære dig MySQL-databasen at kende. Det er en stor mundfuld i sig selv, tro mig.

HUsk: Man må lære at kvavle før man kan gå. Ligesom alle os andre. :-)
Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:32 #4
jo alt det er fint nok. Men...............må da være muligt at få et upload system til at køre. På et simpelt script? har jo set det i funktion andre steder
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:33 #5
Start med at installere IIS.

Som altid når du er i tvivl om et eller andet på din PC, så tast "F1" og skriv hvad du ønsker svar på. Og i dette tilfælde, skal du bare skrive "IIS", så får du en udførlig forklaring/opsætning.

Så nemt er det, og så er du på vej! ;-)
Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:33 #6
og vælger jeg IIS er det så bare nogen rettigheder til mappe man skal sætte rigtig til upload?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:35 #7
Kan du programmere? Og i så fald, hvilke sprog?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:37 #8
Hvad helt præcist mener du med:
1: "rettigheder til mappe"?
og
2: "upload"?
Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:38 #9
har rettet det php script til. alle vege føre til her. men ved upload ender den med at sige at siden ikke kan vises(når man trykker send fil) nej ser mig lidt frem og henter dem ellers rundt om på nettet. til nu med succes. må sove lidt ellers finder jeg slet ikke en løsning. Ser på det du siger i morgen. Og om ikke ndet skal du nok få de point
Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:39 #10
ja inde i IIS der kan man sætte read write på en mappe/fil regner med det har noget med det at gøre
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:40 #11
Ok, lad os kigge lidt på dit PHP-script i morgen aften. :-)
Avatar billede klingeling Nybegynder
22. september 2003 - 23:41 #12
du er velkommen til at kontakte mig på msn i morgen på : klingeling@msn.com    takker