Avatar billede sus Nybegynder
07. september 1999 - 10:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværk/TCP/IP afviser "ny" PC

Når en PC ikke har været på nettet gennem længere tid eller en ny PC skal på nettet (NT, automatisk tildeling af TCP/IP adresser, Netbui stadig aktiv), så er det bare umuligt at få domæneserver til at acceptere uanset hvilke krumspring jeg forsøger.
Problemet er tidligere løst med ping, ny host-fil og hvad ved jeg, men jeg har lykkelig glemt, hvordan. Kan I hjælpe mig med en lille "opskrift", som jeg kan bruge fremover?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. september 1999 - 08:06 #1
Hvis du kører med et standart NT-net, burde der ikke være problemer, men du skal huske at der går op til 51 min. før NT opdater nettet. Har du set efter om Scopet på din DHCP er stort nok ??
Fjern NetBEUI med mindre du er tvunget til at bruge den, for den kan godt sinke opdateringen !!!!
Avatar billede hanshenrik Nybegynder
27. september 1999 - 10:39 #2
host filen ligger i windows/system på windows9x eller i /winnt/system32/drivers/etc på NT