Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
22. september 2003 - 14:13 Der er 7 kommentarer

/resetfoldernames virker kun på XP version

Jeg har flyttet en række mailboxe fra en server til en anden. Det har betydet, at sproget på de enkelte mapper er blevet engelsk (Inbox istedet for Indbakke). Hvordan kan det ændres?

Jeg kan bruge /ResetFolderNames på Xp-klienter, men har mange win2k brugere.

Hurtigt svar ønskes.

Torben
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2003 - 14:24 #1
Jeg mener også at du kan anvende resetfoldernames til win 2000. Technet er nede i øjeblikket, men jeg kikker på problemet og vender tilbage lige så hurtigt jeg kan
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
22. september 2003 - 14:43 #2
Jeg har naturligvis afprøvet... Jeg går ud fra, at du mener office 2000, og ikke win 2000.

Torben
Avatar billede mile Juniormester
23. september 2003 - 14:31 #3
Du kan bruge resetfoldernames på både 97, 2000 og XP. Det sker nemlig oppe på Exchange :-)

Jeg mener også at det kan rettes i regedit.exe.
Avatar billede zepierre Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:02 #4
Benyt en "ganmmel" exchange klient, med den kan du rename alle foldere.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;198469
Microsoft beskriver også hvorledes man kan benytte ExMerge, men den ser lidt mere langhåret ud. :o)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;263668
Avatar billede mile Juniormester
28. oktober 2003 - 08:02 #5
Hvis du har en gammel W95 og Office 97, kan du logge på med kontoen, og gå i start - kør

exchng32.exe

så kan du omdøbe mapperne direkte.
Avatar billede zepierre Nybegynder
28. oktober 2003 - 08:09 #6
Nemlig, hermed starter du den gamle exchange klient.
Avatar billede jklausen Juniormester
31. marts 2004 - 20:44 #7
Start outlook og tryk Alt+F11
Insert|Module to add a code module

Sub RenameInbox()
    Dim oInbox As Outlook.MAPIFolder

    Set oInbox = Application.GetNamespace("MAPI"). _
        GetDefaultFolder(olFolderInbox)
    oInbox = "Indbakke"

    Set oInbox = Nothing
End Sub

To enter the macro use Alt+F11 to open the VBA window. Use
Insert|Module to add a code module. Copy and paste in the code I
provided. Place the cursor in the code and press F5. Your Inbox should
be properly renamed after that.