Avatar billede tjekket Nybegynder
22. september 2003 - 11:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Åbn" funktionen i Word

Hvis man i Word klikker "Åbn" har man i dialogboksen mulighed for i venstre side at vælge mellem følgende:
* Oversigt
* Dokumenter
* Skrivebord
* Foretrukne
* Netværkssteder

Mit sp. : Er det muligt selv at vælge disse genveje ? F.eks. angive en sti til en mappe som man bruger meget
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 11:47 #1
Du kan vælge
Tools - options
vælge fanebladet File locations
og sætte stien til document til at være den mappe, du mest vælger fra eller gemme i.
Avatar billede jkrons Professor
22. september 2003 - 11:50 #2
Det adfhænger af hviklken version af Word du taler om. I XP kan det gøres direkte, i W2000 kræver det et Add-In program.

Se fx http://www.mvps.org/word/FAQs/Customization/CstmzeWd2kOpenSaveDlgs.htm
Avatar billede jkrons Professor
22. september 2003 - 11:50 #3
Og så skal jeg nok snart have en staveplade :-(
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 11:56 #4
kan du ikke nøjes med en stavekontrol ;). Fedt tip, et jeg ikke kendte, og det er jo dejligt at lære noget nyt.
En kombination af at sætte stien til den mest brugte mappe og tilføje i open bjælen må være optimalt.
Avatar billede jkrons Professor
22. september 2003 - 11:58 #5
Enig. Men når man som jeg har 5-8 mapper der bruges nogenlunde lige meget, er det rart at have dem i listen.
Avatar billede tjekket Nybegynder
22. september 2003 - 12:02 #6
Tak for hjælpen gutter ! Det var lige hvad jeg manglede !
Avatar billede jkrons Professor
22. september 2003 - 12:02 #7
Velbekomme!