Avatar billede playmo Nybegynder
22. september 2003 - 11:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af Fladskærm

Jeg har besluttet mig for at investere i en fladskærm. Jeg har hørt en masse dårlige "rygter" om kvaliteten af billedet på sådanne skærme. Blandt andet om ghosting i diverse spil, refresh på skrivebordet osv. Og i frygt for at købe en "dårlig" skærm, der for eksempel ikke ville kunne bruges til spil, kunne jeg godt tænke mig nogle kvalificeret bud / erfaringer på en god fladskærm til rimelig pris der stadig kan benyttes som både arbejds- og spillemaskine.

Jeg har blandt andet kig på:

http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H005320

Nogen der har erfaringer med denne? Eller andre de mener er værdige som min nye skærm?

Dertil hvad skal man basere sit valg på af de specs som fladskærme har?
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 11:21 #1
det ser da umiddelbart ud til, at den opfylder de krav man kan stille med hensyn til opløsning o.s.v.
men om den er anvendelig til spil ved jeg ikke, for generelt tror jeg ikke at fladskærme er særligt velegnede til det.
så er der jo problematikken om de døde pixels, og da jeg købte en medion hos tcd fik jeg dem til at finde firmaets politik for det, og fik den ligeledes demonstreret i butikken. medion ville af type 1 og 2 acceptere 3 og af type 3 acceptere op til 7. hvad typerne var kan jeg ikke lige huske her og nu, men kan godt finde det til dig. Så det vil jeg nok spørge efter hvis jeg var dig.
Avatar billede playmo Nybegynder
22. september 2003 - 11:59 #3
Hvorledes kører den på jobbet.. sådan indtil videre... og hvorvidt har du belastet den indtil videre.?
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 12:43 #4
den kører pænt, og jeg har ikke belastet den synderligt. kun brugt den til teskt, net og vagtplan. det skal siges at den er tændt i mange timer i træk.
Jeg agter at spilteste den ved førstkommende lejlighed.
i øvrigt mener jeg, at man skal være lidt varsom med at lægge vægt på folks holdning til et eller andet produkt. tit er det jo et udslag af, om en person er tilfreds eller ej, og det er skældent at se nogen der ligefrem kan dokumentere deres påstande. det kan man ved fx at henvise til tests eller reele erfaringer, fra fx fagfolk.
se om du kan bore lidt i firmaets og sælgerens service og holdning til de ting jeg har nævnt, og se også på, hvor lang garanti der gives og på hvilke betingelser.

lad være med at regne med udsagn som disse.
den skodder for vildt,
min fætter havde en, og den gik i stykker,
eller sammenligninger med meget dyrere produkter.

så du kan nok høre, at det du beder om, er min oplevede holdning, og den kan du ikke bruge til en dyt.

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825

håber du bliver klogere
Avatar billede playmo Nybegynder
22. september 2003 - 14:16 #5
Grunden til at jeg spurgte her på Eksperten var for at slippe for denne slags kommentarer.

Kunne vi aftale at jeg først giver dig point når du engang har spiltestet skærmen...Så er der også plads til at andre kan svare/kommenterer..
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 22:19 #6
det er i orden, men hvis du læser den guide jeg lagde et link til, så vil du ikke tvivle ret meget længere, men jeg skal nok spilteste den aligevel, bare for at se om det nu kan passe.

jeg vil nok ikke købe en fladskærm, hvis jeg vil spille, det mener jeg nu, og det mener jeg sikkert også efter min test.
Avatar billede playmo Nybegynder
23. september 2003 - 09:19 #7
så meget spiller jeg heller ikke, det er primært til en arbejdsstation..men jeg vil ikke allerede begrænse mig fra starten..
Avatar billede toocool Nybegynder
23. september 2003 - 11:32 #8
når du nu går og overvejer en fladskærm, hvad så med denne:

http://www.amitech.dk/support/startside/index.asp?funktion=vis&aid=2067

der er noget med, at de giver GARANTI mod pixelfejl ved levering. Og så vist 2 års garanti generelt...