Avatar billede hapseren Nybegynder
21. september 2003 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruger for meget RAM

Hejsa.

Mit system bruger pludselig en masse RAM, jeg kan ikke helt se til hvad. Mit OS er Windows 2000 med alle nyeste opdateringer. Mit system er et ASUS P4C800 Deluxe, P4C 2,4, 512 Mb Dual Geil PC3500, GF4 TI4600, Systemdisk: Seagate Barracuda 7200 RPM 120 Gb, 2 stk maxtor fluid 80 Gb.

Der sker det når den loader windows at efter jeg har logget på så starter den alle mine start-up programmer og holder sig på ca 375 Mb fri RAM. Bagefter begynder den at læse på en af mine HD's og så æder den stille og roligt RAM indtil den når ca 10 Mb fri. Der bliver så stille og roligt frigjort lidt RAM, men ikke meget, kun så jeg har ca 60 Mb fri.

Copy/paste fra mine processes:

CCAPP.EXE      10.836 K
svchost.exe      5.772 K
Navapsvc.exe    4.436 K
CCPXYSVC.EXE    3.988 K
SERVICES.EXE    3.244 K
explorer.exe    2.856 K
CCEVTMGR.EXE    2.292 K
TASKMGR.EXE      2.252 K
svchost.exe      1.876 K
svchost.exe      1.704 K
Client.exe      1.648 K
NISUM.EXE        1.644 K
CRSS.EXE        1.588 K
WINLOGON.exe    1.216 K
LSASS.EXE          884 K
regsvc.exe        708 K
spoolsvc.exe      608 K
mstask.exe        452 K
rundll32.exe      200 K
WinMgmt.exe        136 K
svchost.exe        84 K
rundll32.exe        40 K
nvsvc32.exe        28 K
SMAgent.exe        20 K
SMSS.EXE            20 K
system              20 K
system idle process 16 K

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med hvad det kan være der sluger al den RAM.
Avatar billede zero3cool Nybegynder
21. september 2003 - 10:49 #1
Prøv at rydde lidt ud i de programmer der starter med windows? Se evt. her: http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_all.php
Avatar billede hapseren Nybegynder
21. september 2003 - 10:54 #2
Problemet er at det ikke er kommet samtidig med at jeg har installeret noget nyt, har kørt med den samme konfiguration i lang tid, men med langt mindre RAM forbrug.
Avatar billede zero3cool Nybegynder
21. september 2003 - 11:01 #3
Så skal nogle af programmerne vel opdateres? :)
Avatar billede hapseren Nybegynder
21. september 2003 - 11:05 #4
Når jeg siger lang tid er det i 2-3 uger, der er ikke umiddelbart noget der kan opdateres, men 2-3 uger skulle være rigeligt til at konstatere at det først er nu den sluger RAM :)
Avatar billede zero3cool Nybegynder
21. september 2003 - 11:11 #5
Vel... Hvis din PC sluger ram langsomt uden at du har noget specielt åbent så vil jeg enten gætte på at din virusscanner eller ligende der kører hele tiden glemmer at frigøre ram igen og derfor skal odpateres eller også et program som ikke burde være igang (spyware?).
Avatar billede fromsej Praktikant
21. september 2003 - 11:55 #6
Spyware kan ikke udelukkes, men det kan vi tjekke.

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede hapseren Nybegynder
10. februar 2004 - 08:49 #7
Der er vist et spørgsmål jeg har glemt og selvom jeg til sidst fandt ud af det selv så smider jeg lige pointene efter dig :)