Avatar billede specialty Nybegynder
27. december 2000 - 21:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kabel mellem PC og TV!

Hej Eksperter...

Jeg har lige købt et kabel i Computer City der skal gå fra TV-OUT på mit ATI PRO grafikkort til mit lidt ældre TV. Men på TV\'et vises det i SORT/HVID. Jeg hved derfor ikke om det er kablet der er noget galt med eller mit grafikkort kun har en SORT/HVID output.

Er der ikke nogen der har et forslag så der kan komme til at blive i farver på TV\'et??? andet kabel???

Jeg fik anbefalet kablet af en af Computer City\'s medarbejdere!

På kablet står der...
Grafikkort med SVHS udgang til TV med Scart indgang + lyd

Ser frem til en masse svar...

På forhånd tak.

/Specialty...
Avatar billede klas Juniormester
27. december 2000 - 21:59 #1
Har du prøvet at skifte kanal på fjernsynet?

Jeg har 2 kanaler . .\"EXT 3\" og \"SVHS 3\"  den første bliver også vist i sort/hvid på mit tv
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:05 #2
Problemet kan være at dit grafikkort kører NTSC og Tv\'et bruger Pal , eller omvendt.
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. december 2000 - 22:05 #3
Du er sikker på at det ikke bare er TV\'et der skal justeres, som når man indtaster en ny kanal?
Avatar billede klas Juniormester
27. december 2000 - 22:09 #4
Hallo spasser ! hvor svært kan det være at satte at man kun må oprette et spørgsmål i een kategori !
Avatar billede specialty Nybegynder
27. december 2000 - 22:18 #5
Jeg har kun EXT1 og EXT2... og det er et SVHS kabel... Hvad nu vis jeg kører det gennem en video først???
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:32 #6
god ide jeg bruger selv video\'en da jeg ellers også kun har sort/hvid. (dog med et geforceMX)
Avatar billede liquid Nybegynder
27. december 2000 - 22:37 #7
et gammelt TV kan ikke Modtage SUPERVHS(SVHS)-signaler, ligesom med DVD\'signaler. Du skal nok have nyt tv.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:42 #8
Men video\'en kan --- måske
Avatar billede msmows Nybegynder
27. december 2000 - 23:55 #9
Du skal bruge et compositekabel, ikke et svhskabel. Det der sker er tænkeligt at du bruger et scartadapterstik til fjernsynet, og hvis der bruges et svhskabel, vil der på et gammel fjernsyn kun ses luminance (lys) delen, crominance (farve) delen er ganske enkelt ikke forbundet til noget som helst (inside the old telli).
Avatar billede msmows Nybegynder
28. december 2000 - 00:10 #10
Du skal ikke stille samme spørgsmål to gange.
Du har også stillet det i video/foto

Avatar billede hygta Nybegynder
31. december 2000 - 14:50 #11
Som Tordenskjold siger er det sikkert NTSC - PAL der er problemet. Stort set alle grafikkort står til NTSC som standart. Hvis det kan ændres til PAL foregår dette oftest inde under \"advanced\" under \"indstillinger\" under \"skærmindstillinger\"
Avatar billede specialty Nybegynder
02. januar 2001 - 11:19 #12
Jeg har byttet kablet til et combosite og nu virker det! Tak for hjælpen!