Avatar billede web-force.dk Nybegynder
20. september 2003 - 17:35 Der er 32 kommentarer

Instillinger til at komme på nettet

Skal man bruge de samme GPRS indstillinger til Telmore som der bliver udgivet fra TDC?? Jeg har Telmore men kan ikke komme på nettet på min Ipaq, men har en kammerat som har TDC og kan godt komme på med min Ipaq. Håber der er nogen som har en løsning. Sig til hvis jeg ikke har forklaret mig ordentligt!

Lars :-)
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 17:36 #1
Tilmeld dig på din personlige side hos telmore, det burde gøre (har aldrig selv brugt det!)
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
20. september 2003 - 17:37 #2
Jeg kom til at acceptere svaret før istedet for at give en kommentar til det.. Det er jeg ked af, men jeg opretter lige spørgsmålet igen!

Min kammerat har også en T68i ligesom mig... det er nemlig det der er underligt! Eneste forskel er at han har tcd... Måske kunne det være at man skulle få sin tlf. opdateret... altså softwaren! Han har nemlig købt hans et 1/2 år senere end mig...??
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 17:42 #3
Hva?

Du skal tilmelde dig på din personlige side, så skulle den sende en sms, som fixer resten!
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
20. september 2003 - 17:42 #4
http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html

....vigtigste pointe: skift adgangspunktet til internet i stedet for wap.
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
20. september 2003 - 17:46 #5
det er lige netop den guide jeg har brugt, og jeg HAR rettet til internet istedet for wap...
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2003 - 08:19 #6
web-force.dk hvorfor lukker du hvis ikke du har fået svar?http://www.eksperten.dk/spm/403706?Esession=38233a4f0885c4424cb159c10bcaac2d
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
22. september 2003 - 08:32 #7
Prøv at slette alle GPRS-indstillinger i telefonen og start forfra. Det kan nogen gange hjælpe.
Avatar billede hcichosz Praktikant
22. september 2003 - 11:56 #8
lige et ? bruger du Pocket Pc 2002 eller 2003 der er nemlig en forskel
vis det er 2003
CID nummert står nederst vis du går ind og rediger datakontoen på telefonen
bruger du Bluetooth skal du huske at pare den to enheder først
bruger du Infrarød skal du prøve at slå det til på telefonen
jeg bruger selv en T68I
på PDA'en vælger du ny isp connection giver den et navn vælger hvordan du vil connecte nummert der skal ringes til SonyEricsson *98*X# ved TDC
alle de andre ting skal du ikke røre ved.
vis det er 2002 bruger du den fra pocketfreak
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
22. september 2003 - 12:12 #9
vis ikke det er på PDA'en det er galt, så prøv at lave en ny datakonto på telefonen
1    Find "Datakonti"

Tryk på Joysticket for at åbne hovedmenuen.
Find Forbindelse, og tryk på YES.
Find Datakomm., og tryk på YES.
Find Datakonti, og tryk på YES.

2    Vælg GPRS-data

Find Tilføj konto?, og tryk på YES.
Markér GPRS-data, og tryk på YES.

3    Opret konto

Indtast TDC internet GPRS, og tryk på YES.

4    Indtast APN-navn

Markér APN-navn, og tryk på YES.
Indtast internet og tryk på YES.

5    Gem GPRS-konto

Find Gem?, og tryk på YES.
Displayet bekræfter, at den nye konto er oprettet.

6    Start redigering af den nye konto

Markér den konto, du netop har oprettet (TDC WAP GPRS), og tryk på YES.
Find Rediger, og tryk på YES.

7    Slå anmodning om password fra

Find Anm. om passwd, og tryk på YES.
Markér Fra, og tryk på YES.

8    Vælg om du vil tillade indkommende opkald

Find Tillad opkald, og tryk på YES.
Markér Automatisk eller Kun GPRS, og tryk på YES.

9    Indtast DNS-server

Find DNS-adresse, og tryk på YES.
Indtast 194.239.134.083, og tryk på YES.

10    Afslut og gem

Tryk på NO, og hold tasten nede et øjeblik for at gemme indstillingerne og vende tilbage til standbypositionen.

mvh HC
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2003 - 19:04 #10
Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har slettet alle indstillinger på mobilen og PDA'en men ingenting hjælper!

pocketfreak.dk>Der står ingenting i din GPRS guide (http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html) om feltet "Extra dial-string modem commands:" i PDA'ens connection.

Hvis du kigger på følgende link, http://www.pdamed.dk/forum/viewtopic.php?t=1125 står der at strengen skal ændres fra +cgdcont=1,"IP","internet" til "internet" er det rigtigt eller hvad?

Når jeg prøver at connect fra PDA'en bliver jeg bedt om at indtast en Network login og password, hvad skal man indtaste her?
Avatar billede hcichosz Praktikant
22. september 2003 - 19:33 #11
det skal du slå fra på telefonen
mvh HC
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2003 - 19:39 #12
?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
22. september 2003 - 19:57 #13
Ingen ekstra dial string og i password / brugernavn / domain skal du bare skrive ok (dvs. intet i felterne).
Avatar billede terry Ekspert
22. september 2003 - 21:13 #14
OK, nu har jeg fjernet ekstra dial string og intet i password og bruger. Når jeg prøver at connect fra PDA Connections kan jeg kan se at Bluetooth prøver at få fat i mobilen og der er en meddelelse "Dialing *99***1#" .... men der sker ikke en dyt!

Er der nogen der vil købe en Siemens S55 og Ipaq 3970, jeg er ved at opgive :o(
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
23. september 2003 - 00:03 #15
hmm... jeg kan heller ik rigtig få det til at virke... Men til ---->>hcichosz.... tak for guiden til at oprette ny konto! Men den bliver bare ved at skrive Page not found når jeg vil finde en www add. underligt! Jeg har jo et par kontis inde i min tlf. nu! Hvorfra ved den hvilken den skal bruge..?? Hvis nu den bruger den forkerte jo? Jeg er ikke lige fagmanden på dette område!! :-)
Avatar billede hcichosz Praktikant
23. september 2003 - 07:17 #16
det med kontierne er dit CID nummer der bestemmer vilken konti den bruger
på min t68I har jeg øverst en MMS Data konto den har CID nummer 1 så har jeg en gprs wap Data konto den har CID Nummer 2 og så tilsidst har jeg en gprs internet konto den har CID nummer 3 der for skriver jeg *98*3# som opkald nummer på min PDA fordi det er den 3 data konto jeg har ændret APN fra wap til internet
håber du kan bruge det
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
23. september 2003 - 07:22 #17
til terry er du sikker på din telefon er paret med PDA
det skal man først når man bruger Bluetooth de skal spørge efter navn og kode begge 2 det skal kun gøres en gang så husker de det og vil altid fremover kunne finde hinanden
Avatar billede hcichosz Praktikant
23. september 2003 - 07:24 #18
navn og kode bestemmer du selv hvad du skriver
Avatar billede hcichosz Praktikant
23. september 2003 - 07:35 #19
til web-force.dk
prøv at gå på med din gprs som den er nu, og skriv denne url
http://www.cichosz.dk/wap/test.wml vis du kan se denne side er der hul så er det kun APN er er forkert på din telefon
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2003 - 10:11 #20
Min PDA kan se mobilen og de er "bonded". Mobilen er set som dial-up modem.
Avatar billede web-force.dk Nybegynder
23. september 2003 - 19:00 #21
>>>> hcichosz---- Jeg har sku fået det til at virke... Det var det med det CID nummer som jeg skulle skrive rigtigt!!! Jeg havde *98*2# og det skulle være *98*2#.... Kanon.. Jeg har bare lige et minor problem lige nu!! Når jeg er på nettet så viser den ikke billeder, men kun at det skal være et billede! Er det et eller andet jeg har indstillet forket i min tlf?? hcichosz>>> Du må gerne ligge et svar hvis du vil have point :-) Men har du/I et svar på det andet??
Avatar billede hcichosz Praktikant
23. september 2003 - 20:01 #22
hej godt at det virker nu. det med billeder det er på PDA instillinger på din explore. og hvad angår point har jeg fået ;-)
mvh HC
Avatar billede hcichosz Praktikant
24. september 2003 - 07:46 #23
Til Terry har din PDA pocket pc 2002 eller 2003 ???
vis 2003 så prøv lige at slette alle data konti på din telefon hent eller sæt en ny gprs data konto op på PDA'en laver du en ny ISP My ISP står der
add a new modem connection  giver den et navn vælger  om det er com eller ir eller bluue trykker næste og skriver *99***1# resten skal du bare lade være blank og trykke på finish vis bluue ikke virker har du prøvet med ir bare for at teste
mvh HC
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 13:28 #24
PDA pocket pc 2002
Jeg har slettet alt på telefonen og PDA'en mindst en gang!
Avatar billede hcichosz Praktikant
24. september 2003 - 16:25 #25
ok hvor mange data kontoer er der på din telefon MMS er også en data konto
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
24. september 2003 - 18:04 #26
Det med billeder er bare fordi du er kommet til at trykke på vis ikke billeder. Det er en af ikonerne nedest i Exploders vindue. På Pocket PC er det i indstillinger i PIE.
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 18:40 #27
Så vidt jeg kan se har jeg kun en data konto, og det er til WAP. APN på dette konto er ændret til internet og det er også dette konto der er brugt til TDC mobil profilen
Avatar billede hcichosz Praktikant
24. september 2003 - 18:46 #28
så prøv lige den her igen
http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html
men du vælger Bluue istedet for IR og lad være med at skrive noget der hvor de foreslår G'erne og opkalds nummeret ændre du til *99***1#
det skulle gøre det. huske ikke at bruge landekode
mvh HC
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 18:59 #29
HC, det har jeg prøvet, med og uden g'erne og med og uden "extra dial string"
Jeg synes selv at jeg har prøvet ALT :o(
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 19:03 #30
PDA'en har funkeret sammen med en Nokia 6310 og en Sonofon ab.
Jeg har ingen problem med WAP på Siemens S55 slev om APN er ændret til internet og det synes jeg er underligt!
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2003 - 19:08 #31
HC det var måske en ide hvis du kiggede på min spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/399056
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2003 - 13:57 #32
pocketfreak>
Extra Dial-String SKAL være +cgdcont=1,"IP","internet" og IKKE kun internet eller blanke!