Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
20. september 2003 - 16:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan man fjerne View Source

Som mulighed i to menuen i Explore, har du View Source.
Kan man fjerne den, eller nægte folk adgang til den..????
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. september 2003 - 16:14 #1
det tror jeg ikke..

du kan jo også bruger view-source:http://www.server.dk/fil.html
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. september 2003 - 16:15 #2
altså i adresse-feltet indsæter du:

view-source:url
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
20. september 2003 - 16:16 #3
Kan man så ikke bare nægte dem adgang på en eller anden måde..??
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2003 - 16:16 #4
det er umuligt - man kan skjule koden rimelig godt, men man kan ikke udelukke det helt. Siden vil alligevel også blive cached på brugeres computer - den eneste måde du kan skjule kode på er at lade være med at lægge den online ;)

Men som et klogt menneske engang sagde på E; Hvis man virkelig har noget at skjule ved hvad man også hvordan man gør!
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 16:16 #5
ja det kan man, men det er et besværligt script og det er latterligt at bruge det med mindre du virkelig har brug for det, og med mindre du er ekseptionel effektiv, kan man godt snyde den!
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
20. september 2003 - 16:16 #6
hmn. ok
Avatar billede tuctoh Nybegynder
20. september 2003 - 16:17 #7
nej, det er umuligt. Du kan gøre det svært, men ikke deaktivere det.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
20. september 2003 - 16:17 #8
"ja det kan man, men det er et besværligt script og det er latterligt at bruge det med mindre du virkelig har brug for det, og med mindre du er ekseptionel effektiv, kan man godt snyde den!"

Det er ikke korrekt kr... der er ingen måde at skjule din HTML source code på.
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 16:18 #9
mere præcist du kan godt undgå at brugeren kan bruge view source, men den kan omgåes!
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 16:19 #10
tuctoch>> Det der blev spurgt om er om man kan fjerne view source, og det kan man, ved at javascript, det skal udføre to ting

1: Fjerne menuerne
2: Blokere højreklik på siden

Så er der ingen view source, men som tidligere sagt, den er let at snyde!
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
20. september 2003 - 16:20 #11
Blokere højreklik har jeg allerede gjordt...Det er nemt nok
Avatar billede tuctoh Nybegynder
20. september 2003 - 16:22 #12
ja ok, men brugeren kan jo stadig bruge view-source:url :p

Men du mister mange flere brugere ved det end det det hjælper... Der er ikke noget mere irriaterende end at man ikke kan markere noget og højreklikke for at printe eller lignende...
Jeg ville ikke gøre brug af det hvis jeg var dig... for som sagt, hvis man vil se koden, kan man se den.
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 16:22 #13
Hvad er det for en type kode, for hvis det er en kode som udregner ting, så kan du få php og/eller asp til at skule det meste. Det har den fordel at der ikke er nogen krav af det til brugerens browser, men at kun serveren til overholde kravene. Det har så også ulempen, at mange sider sløves af deet, fordi det udfører funktioner som er hurtigere udført med js.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. september 2003 - 16:24 #14
www.beautifulpeople.dk har vist sådan en funktion - den har jeg ikke rigtig kunne gennemskue ;(
Avatar billede kr-data Nybegynder
20. september 2003 - 16:24 #15
Ja der er jeg ganske enig, har aldrig prøvet efter med view-source:url, så den vil jeg ikke udtale mig om!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:48 #16
Du har fået 3 svar.. tid til at lukke spm'et?
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
13. november 2003 - 20:35 #17
Sry det tog tid...Mit net har været nede :-((