Avatar billede meinhoff Nybegynder
20. september 2003 - 13:02 Der er 1 kommentar

Router til at opdele båndbredde

Hej folkens.

Jeg leder efter en mulighed for at opdele båndbredden på en adsl forbindelse delt mellem 4 PCere.

Det drejer sig om en 2 mbit hvor der skal begrænsning på så hver PC max kan bruge 512 kbit.

Da økonomien naturligvis også spiller en rolle havde jeg forestillet mig at om en softwarebaseret linux router som f.eks freesco eller e-smith muligvis kunne klare opgaven.

Hvis der er nogle af jer der der kender noget til ovenstående programmer vil jeg meget gerne vide om de kan klare opgaven.

Eller hvis nogle af jer kender til lign. freeware/opensource programmer som kan opdele båndbredden vil jeg også gerne vide det.

Alternativt vil jeg også gerne høre om nogle af jer kender til prisbillige hardware routere som magter ovenstående.

m.v.h

Meinhoff
Avatar billede shitping Nybegynder
21. september 2003 - 00:13 #1
Du kan vist ikke få noger der prisbilligt klarer det problem du skitserer her. Allot laver en polecy based traffic shaping box, men den er ikke til at betale sig fra.

Du må nok i gan med en linux box, og i gang med at læse f.eks her: http://www.knowplace.org/shaper/ eller søg efter "traffic shaping" på google.