Avatar billede casablanca Seniormester
20. september 2003 - 12:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Laangsom nedlukning af pc

De sidste 4-5 dage har jeg fået det problem med min pc, at når jeg lukker for den, så står den nu bare i ca. 15-25 sekunder, inden den lukker ned.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
20. september 2003 - 13:00 #1
kør windows update..
Avatar billede ird Praktikant
20. september 2003 - 13:21 #2
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. september 2003 - 13:51 #3
ctrl+alt+del for at tjekke om der nogen progammer der kommer slææææbende bagefter
Avatar billede casablanca Seniormester
20. september 2003 - 14:14 #4
magictouch: det er der ikke :-)
Avatar billede casablanca Seniormester
20. september 2003 - 14:27 #5
rigtigmmk: Det har jeg gjort :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. september 2003 - 14:38 #6
Rul ned til det her: shutdown work, but it´s real slow
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
20. september 2003 - 14:41 #7
Har du lige opdateret dine drivere?
Evt. hvis du har noget Logitech udstyr (mus e. lign.)!

Jeg havde engang opdateret mine drivere til keyboardet og min mus som begge er Logitech og derefter lukkede din også utroligt langsomt ned. Der kunne flere minutter!

Så afinstallerede jeg dem og gik tilbage til de gamle drivere og nu kører det perfekt igen!
Avatar billede casablanca Seniormester
20. september 2003 - 21:20 #8
ja, har installeret en driver til mit lydkort, men kan nok ikke rigtig undvære det :-)
Har forresten osse installeret driver til modem, så det må jeg lige prøve at afinstallere.
Avatar billede casablanca Seniormester
20. september 2003 - 21:53 #9
magictouch: det ser jo lovende ud, så det skal jeg lige ind og se nærmere på :-)
Avatar billede i_am_gates Nybegynder
21. september 2003 - 00:48 #10
Hallo!

Den typiske fejl der sker når du vælger at windows skal lukkes, er at et der ligger et program i baggrunden som ikke vil lukke.

De 15-20 sek. pause du oplever er windows som venter på at programmet lukker.
Programmerne i Windows for præcis 15 sek til at lukke ned herefter afbryder windows dem.

Hvis du vil finde ud af hvad det er for et program tryk 'ctrl + alt + del'
her for du en liste over aktive programmer. En af dem er synderen.

Tag et program ad gangen og se hvor lang tid der er om at lukke ned.
- du har snart synderen! =)

God fornøgelse!
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. september 2003 - 05:23 #11
iamgates> læser du ikke de foregående kommentarer?
Avatar billede casablanca Seniormester
22. september 2003 - 19:52 #12
Iamgates: Ja, det kunne lyde som en ide. Jeg forsøgte at køre nogle dage tilbage via et gendannelsespunkt og problemet var løst (af en eller anden grund). Men nu var der et nyt problem: Når jeg skulle lede efter en fil under søge-funktionen, var der ingen respons fra søgefuntionen. Så fik jeg omsider et hysterisk tilfælde, så jeg formaterede og reinstallerede hele l.... igen. Sådan.
Jeg konkluderer, at der imellem de 8 dage (fra det tidligere gendannelsespunkt til igår), var installeret et eller andet eller sket et eller andet.
Men nu er det forhåbentlig fortid. Jeg har forgæves forsøgt mig med alle de muligheder svarene her er kommet med + pr. egen intuition.
Så håber jeg bare, at jeg kan ha et øje på, hvad det var jeg installerede, som fik den til det, nu hvor jeg er i gang med at reinstallere de samme programmer.
Men tak for hjælpen.
File closed :-)