Avatar billede anderssteen Nybegynder
19. september 2003 - 21:58 Der er 14 kommentarer

Microsoft Wireless Intellimouse Explorer for Bluetooth i DK WinXP

Hvordan får man en Microsoft Wireless Intellimouse Explorer for Bluetooth til at virke i DK WinXP m/sp1 ?

Følgende fejl medling fremkommer under installationen:
"This software is not supported for the language version of this operating system"

Og hvad gør man så ?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. september 2003 - 23:07 #1
Nu har jeg endnu ikke mødt en Bluetooth mus endnu, men de sædvanlige trådløse virker uden at man skal installere programmer. Det er blot at sætte dem til.
Der følger godt nok ofte software med, med det er helt unødvendigt at installere det. Det giver sjældent nogen ekstra funktionalitet, man kan bruge til noget.

Virker din mus ikke uden du installerer noget?
Avatar billede anderssteen Nybegynder
20. september 2003 - 12:34 #2
Nej, ikke en bluetooth mus, den skal kodes sammen med pc med et PID nr.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
20. september 2003 - 15:26 #3
Jeg gjorde det på flg. måde:

Installer SP1
Installer {cd}:\PreReg\BthStack\enu\q323183_wxp_sp2_x86_enu.exe
Åbn Device Manageren og lad den finde din BlueTooth dongle-dims
Update driver og peg på {cd}:\Mouse\Setup\Files\bth_oobc.dll
Installer herefter intellipoint tingen ...

... og alt skulle køre.  :-)
Avatar billede anderssteen Nybegynder
20. september 2003 - 16:07 #4
Jojo da,
Jeg har prøvet ovenstående flere gange,
men WinXP pro med SP1 DK vil altså ikke kendes ved, at patchen q323183_wxp_x86_enu.exe er til en UK WinXP version, derfor fremkommer fejlen "This software is not supported for the language version of this operating system"

Har du installeret i en Winxp pro DK eller Uk ?
I en Winxp UK virker det sikkert fint, men i en DK version????????

Er der nogen der har Patchen + Intellipoint Mouse softwaren i DK version?
(har søgt på nettet uden held)
Avatar billede anderssteen Nybegynder
20. september 2003 - 16:34 #5
Jeg kan se at i http://www.eksperten.dk/spm/305155
er der nogen der har eftersøgt samme patch som mig :-) , blev bluetooth patchen fundet ???
Avatar billede brilleaben Nybegynder
24. september 2003 - 13:15 #6
Hmmm ... min XP Pro er _engelsk_!  Dog fortæller intellipoint
tingen mig, at jeg kører på en _dansk_ xp :-)    Hmmm - måske
din SP1 DK er problemet.  Jeg bruger SP1 EN/US (whatever) og
oplever ikke problemet ...

... at min intellimus så kun virker et par dage under XP Pro på en Acer Travelmate 230 kan jeg så blot undre mig over.
Avatar billede anderssteen Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:59 #7
Thia, Min Win XP pro DK + SP1 DK var pre-installeret på min Acer Travelmate800,
så jeg tror ikke det kan være problemet.................:-(
Avatar billede ilithanos Nybegynder
19. oktober 2003 - 02:47 #8
hmm det burde ikke give nogle problemer... hvis du trykker ok skulle den gerne installere en engelsk version af intellipoint software
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
04. november 2003 - 15:08 #9
Jeg har den omtalte patch til WinXP DK. Hvis der er nogen, der ønsker det, kan jeg maile den til dem. Eller i kan kontakte MS Support, de sender den venligt til jer ;-)
Avatar billede leifss Nybegynder
18. januar 2004 - 23:28 #10
Jeg har samme problem, og mangler patchen
Q323183_wxp_sp2_x86_dan.exe
Hvis nogle har den må de meget gerne sende den
til leifss@post7.tele.dk
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
19. januar 2004 - 22:01 #11
Har i prøvet at kontakte MS?
Jeg skal se om jeg kan finde filen, men det klart nemmeste er da at ringe eller skrive til MS support, de er skam ganske flinke derinde...
Avatar billede leifss Nybegynder
21. januar 2004 - 01:01 #12
Jeg har modtaget filen fra
MS support, men syntes det er underligt at man sælger et produkt, som stort
set er ubrugeligt før man har haft kontakt med MS, Det er jo bare en MUS.
Avatar billede knal Nybegynder
06. februar 2004 - 13:56 #13
jeg har også det sammeproblem :-( så hvis nogle er flinke må de godt sende den til Boeriis@tdcspace.dk jeg kan ikke rigtig finde rundt på ms support :-(
Avatar billede jesper2805 Nybegynder
31. marts 2004 - 20:54 #14
Kan du ikke sende denne fil Q323183_wxp_sp2_x86_dan.exe til mig også?

mvh

Jesper@dialog.dk