Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:37 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

netværk over krydset kabel

Min fætter har et problem kan i hjælpe og hvad skal i vide....

"Jeg kan ikke få min og en kammerrat´s computer til at køre over et krydset net kabel"

MvH Michal
Avatar billede jnielsen Nybegynder
19. september 2003 - 18:38 #1
køre i gennem en hub/switch?? for hvis i gør, skal i bruge et alm strait, men hvis i kun har koblet dem sammen via ét kabel, skal det være krydset. Hvis dette er tilfældet, så prøv at tjekke ip configuration
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:43 #2
de kører netværket gennem et krydset kabel altså ikke via hub....

Mig "hvad siger ip configurationerne?"

min fætter "ok. Min viser ok, men når jeg går ind på netværks forbindelser, så er der et rødt kryds ved hans. Den siger at der ikke er et kabel i, men jeg har lige købt et krydset kabel i dag."
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2003 - 18:48 #3
Har han måske 2 netkort i, så det er det forkerte stik, kablet er proppet i ?
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:51 #4
nej der er ingen af dem der har 2 netkort i....
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:51 #5
Det eneste problem er at hans computer siger: Netværkskablet er ikke tilsluttet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2003 - 18:52 #6
Prøv at højreklik på netværksforbindelse og vælg disable.
Gør det igen men vælg enable. Se om den så fik fat i netværkskablet.
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:55 #7
det hjalp ikke :(
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 18:55 #8
Har du husket at køre med fast IP? Der er jo ingen DHCP server.
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:57 #9
ja 192  168  0  2
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 18:58 #10
Kan det uheldigvis være netkortet der ikke duer mere ??
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 19:04 #11
Jamen på begge to? De har vel forskellig IP adresse?
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 19:08 #12
Min fætter "på min er der 192  168  0  1    på hans  192  168  0  2"
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 19:08 #13
Det er nok i første omgang ikke IP adressen, er der en "link" lampe på netkortene? Den skulle meget gerne tænde.
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 19:08 #14
Men det har vel ikke noget at gøre med at hans netkort overhoved ikke vil registerer at man sætter et kabel i
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 19:09 #15
ok, fint :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2003 - 19:09 #16
Uden at være 100 % sikker, mener jeg at den skal vise at netværkskablet er tilsluttet ligegyldigt om kablet er krydset eller ej. Den anden computer viser jo også at netværkskablet er tilsluttet selvom der jo ikke er forbindelse.
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 19:11 #17
Min fætter "Det er ikke en skid der tænder på hans netkort"
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 19:11 #18
Det virker ret skummelt at den ene computer indikerer link, mens den anden ikke gør. Har I et andet netværkskort? Hvor langt er der mellem computerne?
Avatar billede therevelation Nybegynder
19. september 2003 - 19:13 #19
Min fætter "Jeg vil prøve at skaffe et andet netkort. vi har 2 meter mellem os "
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 19:18 #20
Hvad med dit netkort? Viser det link? Hvilken hastighed viser det?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. september 2003 - 19:21 #21
Har I ikke adgang til en hub eller en switch eller et andet krydset kabel så vi kan få indkredset problemet?
Avatar billede therevelation Nybegynder
20. september 2003 - 05:08 #22
Har ikke hørt fra min fætter mere iaften følger op på det i løbet af lørdagen. Vi sidder ikke sammen han er i herning og mig i sønderjylland så vi komminikerer via msn.... så plz hav tålmodighed :) natter

Michal
Avatar billede therevelation Nybegynder
24. september 2003 - 17:13 #23
hmmm har ikke hørt fra min fætter siden sidst så går ud fra han har løst problemet...... Skal nok vende tilbage med løsningen når jeg får fat i ham....men tror næsten bare det var et defekt netkort som først antaget...

MvH Michal
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 19:11 #24
Måske du har misforstået det med at afslutte spørgsmål. Det er meningen at du skal give point til den eller de der hjalp dig til at løse problemet. Du kan da ikke bare lukke på den måde.
Avatar billede therevelation Nybegynder
24. september 2003 - 19:59 #25
undskyld tonny...men jeg har jo ikke fået hjælp til at løse problemet....også gik jeg jo ud fra jeg selv skulle svare. min fætter håbede jo på at det var noget andet end netkortet, at den muligvis var defekt var vi jo godt klar over....

Men vil da ikke skabe splid,og pointene betyder jo ikke så meget.

Men tak for jeres ulejlighed i kan hente jeres point her :

http://www.eksperten.dk/spm/405330

MvH Michal
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 20:41 #26
Det var nu ikke pointene jeg "klagede" over. Mere det med at du bare lukker, uden at have en "løsning". For min skyld kan du bare tage dine point retur, men at lukke når du "tror" at det sikkert er et defekt nekort, er der ingen der lærer noget af. Heller ikke dem der leder efter svar på problemer de måtte have der ligner dit problem. Så er det bedre at spørgsmålet ikke er afsluttet og dermed uløst *s*
Avatar billede therevelation Nybegynder
24. september 2003 - 20:52 #27
oki ....tror dog ikke min fætter for taget sig sammen til at gøre mere ved det....hvis der sker mere i sagen skal jeg nok proppe det på her så andre brugere kan få hjælp af det....

anyway læg et svar i tråden.....om ikke andet så for jeres tid og ulejlighed

MvH Michal
Avatar billede therevelation Nybegynder
24. september 2003 - 20:53 #28
ps: red du skal også have lidt håndøre læg et svar i ovenstående tråd.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 21:02 #29
Ok *s*
Husk at vente med at afslutte spørgsmålet til redhat9user også har svaret *s*
Avatar billede redhat9user Nybegynder
24. september 2003 - 21:03 #30
Jeg antager at jeg er red :o)

Ellers tak, jeg er gået kold i pointsystemet. Som du også er inde på så kan pointsystemet skabe splid. Jeg synes selv at dette forum i for høj grad er præget af pointjagt og i for lav grad af hjælpsomhed, så jeg giver for fremtiden kun kommentarer.

Tak for den gode vilje!
Avatar billede therevelation Nybegynder
24. september 2003 - 21:14 #31
oki så får tonny det hele..... og det var da så lidt.

/michal