Avatar billede el_fredo Praktikant
19. september 2003 - 17:10 Der er 1 løsning

TNS: lytteproces

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at tilgå en Oracle database. Jeg benytter C# som sprog, og blandt andet ADO.NET som connector.

ORA-12514: TNS:lytteproces kunne ikke tolke SERVICE_NAME angivet i forbindelses-descriptor.

Jeg har kigget på andre svar herinde omhandlende dette punkt, men har ikke haft held med det. Jeg har brugt flg. 3 former for connection:

1:
connectionString += "Provider=OraOLEDB.Oracle;Data Source=192.168.1.158;User ID=test;Password=test;";

2:
connectionString += "Provider=msdaora;Data Source=ORCL;User ID=test;Password=test;";

3:
oracleConnection.ConnectionString = "Data Source=Maconony;Integrated Security=yes";

Man skal ikke lade sig narre af, at data source er forskellig de 3 steder. Maconony er servernavnet, ipøen er dens ip, og ORCL er det navn, som den er tilknyttet under i ODBC opsætningen. Alle 3 løsninger giver samme fejl. Jeg kan godt få forbindelse til Oracle databasen via de medfølgende client tools, jeg kan godt lave en TNSPING på ab_read som er det alias jeg har oprettet. Jeg kan også lave en TNSPING på ip adressen.

Hvad kan der være galt??? PLEASE HELP!!!
Avatar billede el_fredo Praktikant
19. september 2003 - 18:33 #1
Nå, nu har jeg løst problemet. Jeg har erstattet Data Source med det alias jeg har lavet...