Avatar billede simonsecher Nybegynder
19. september 2003 - 16:54 Der er 7 kommentarer

Task list i PHP?

Hej, jeg skal lave sådan en slags opgave liste, hvor man nemt kan tilføje og fjerne punkter...

her er et link til en illustration af hvad jeg mener:

http://www.gsminside.com/test/tasklist.php

er der en haj der kan har sådan noget kode liggende eller som lige kan spytte det ud?? Hvis der er en som kender noget endnu federe er det også super velkomment....

På forhånd tak,
Simon
Avatar billede razor Nybegynder
19. september 2003 - 16:56 #1
Prøv at gå igang selv. Så kan du prøve at spørge om noget mere konkret når du støder ind i et problem.
Avatar billede fangel Nybegynder
19. september 2003 - 16:57 #2
det er meget simpelt! hvis bare du vidste en smule om PHP ville du nok kunne klare det ;)

prøv at læs 'Start på PHP' fra IDG - koster 69kr ;)

Morten
Avatar billede amadeus Nybegynder
19. september 2003 - 17:30 #3
Du skal selvfølgelig have en database, fx MySQL. Som dea_pg siger er det nok bedst at du lærer lidt om PHP først - vær bare lige sikker på at du også lærer lidt MySQL samtidigt.
Avatar billede fangel Nybegynder
19. september 2003 - 17:35 #4
det kan også laves med en .txt fil - hvis man har lidt teknisk snilde

Morten
Avatar billede amadeus Nybegynder
19. september 2003 - 17:39 #5
Det må du gerne forklare nærmere dea....
Avatar billede fangel Nybegynder
19. september 2003 - 17:41 #6
at det kan laves med en .txt fil?

fx hav en opgave pr linie, læs dem ind i et array med file() og vis dem

når der skal slettes læses filen ind, det markerede id slettes fra arrayet og arrayet skrives til filen igen

Morten
Avatar billede amadeus Nybegynder
19. september 2003 - 17:50 #7
Nåeh....
Jeg misforstod dig...
Men anyways... nemmere med MySQL for en begynder...