19. september 2003 - 13:25Der er
9 kommentarer og 2 løsninger
køb fladskæm med fejl
Jeg løbte 28/8 en skærm ved Computer City i Aalborg, tænd kanppen sad fast og jeg afleverede de 2 timer efter købet for at få den byttet/pengene retur. Det kunne jeg ikke, de henviste til det (kaldes) mekanisk fejl og den skulle ses på/repareres og kunne ikke bare byttes (de indikerede det var "hærværk" at den tændknap sat helt skubbet ind... men jeg har naturligvis intet lavet. Nu er der gået 3 uger og der er ikke andet end skænneri, hvad fa'en gør man?
Selvom mange ledere i danske virksomheder udviser stor interessere for kunstig intelligens (AI), tøver de med at tage teknologien i brug.
19. november 2024
Slettet bruger
19. september 2003 - 13:30#1
2 timer sagde du kunne du så ikke have fortrudt købet ved ikke lige hvad deres politik siger. men hvis du køber et defekt produkt har du krav på at få et nyt eller pengene retur. hvis du derimod køber et fejlfritprodukt kan du ikke med mindre butikken skilter med det få pengene retur
I det sidste link kan du henvise forretningen til afsnittet om "Vælg mellem ombytning og reparation", og at du nu forlanger en ny vare. Eller går til forbrugerrådet. Så skulle det ske uden unødig forsinkelse.
Det står jo faktisk netop i det sidste link som du jo henviser til! Og jeg var helt klart af samme opfattelse! Nu kender jeg "atila" og har fulgt sagen. Der er rimeligt godt nyt, men det må "atila" jo selv kommentere, hvis han vil? Jeg forstår helt klart hans 3 ugers frustrationer, men det har vist hjulpet at tale med STORE BOGSTAVER. Mvh. zhark
PS.: Glemte at kopiere noget ind: Vælg mellem ombytning og reparation Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå for-brugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov. Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis. Det var jo netop "praksis" de kørte på i første omgang, men altså vistnok har fraveget!
*g* betyder "omhævet" så "ombyttet" ?? Så er vi enige. Der skal en del til før man som forbruger kan kræve handelen ophævet - med mindre forretningen tilbyder en returret.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.