Avatar billede atila Nybegynder
19. september 2003 - 13:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

køb fladskæm med fejl

Jeg løbte 28/8 en skærm ved Computer City i Aalborg, tænd kanppen sad fast og jeg afleverede de 2 timer efter købet for at få den byttet/pengene retur.
Det kunne jeg ikke, de henviste til det (kaldes) mekanisk fejl og den skulle ses på/repareres og kunne ikke bare byttes (de indikerede det var "hærværk" at den tændknap sat helt skubbet ind... men jeg har naturligvis intet lavet. Nu er der gået 3 uger og der er ikke andet end skænneri, hvad fa'en gør man?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2003 - 13:30 #1
2 timer sagde du kunne du så ikke have fortrudt købet ved ikke lige hvad deres politik siger. men hvis du køber et defekt produkt har du krav på at få et nyt eller pengene retur. hvis du derimod køber et fejlfritprodukt kan du ikke med mindre butikken skilter med det få pengene retur
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 13:32 #2
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. september 2003 - 13:32 #3
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. september 2003 - 13:33 #4
Stil dit spørgsmål på ret og råd og få kyndig hjælp
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 13:34 #5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 13:46 #6
I det sidste link kan du henvise forretningen til afsnittet om
"Vælg mellem ombytning og reparation", og at du nu forlanger en
ny vare. Eller går til forbrugerrådet. Så skulle det ske uden unødig
forsinkelse.
Avatar billede atila Nybegynder
19. september 2003 - 17:13 #7
Jeg vil have den handel omhævet ved det ski' firma.Og det fremgår jo også fra jeres links at det er OK!
Tak for svarene. Mvh. atila
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 18:10 #8
"omhævet" ... du mener "ophævet". Hvor står der man kan få handelen ophævet?
Avatar billede zhark Nybegynder
20. september 2003 - 01:19 #9
Det står jo faktisk netop i det sidste link som du jo henviser til!
Og jeg var helt klart af samme opfattelse!
Nu kender jeg "atila" og har fulgt sagen. Der er rimeligt godt nyt, men det må "atila" jo selv kommentere, hvis han vil? Jeg forstår helt klart hans 3 ugers frustrationer, men det har vist hjulpet at tale med STORE BOGSTAVER. Mvh. zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
20. september 2003 - 01:25 #10
PS.: Glemte at kopiere noget ind:
Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå for-brugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.
Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.
Det var jo netop "praksis" de kørte på i første omgang, men altså vistnok har fraveget!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2003 - 07:54 #11
*g* betyder "omhævet" så "ombyttet" ?? Så er vi enige. Der skal en del
til før man som forbruger kan kræve handelen ophævet - med mindre
forretningen tilbyder en returret.