Avatar billede razzia Nybegynder
19. september 2003 - 13:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Switch hvor Uplink er død ?

Et torden-vejr har ødelagt min Switch, men sjovt nok kun min Uplink port, som jeg har brugt til at dele min internet forbindelse. Alle de andre porte virker fint...

Jeg vil sp spørge om, skal min uplink port virker før jeg kan dele min internet forbindelse, eller er der en anden måde det kan gøres på ?

(Jeg har router)...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 13:05 #1
Et krydset kabel til en at de andre porte kan sikkert klare det.
Avatar billede razzia Nybegynder
19. september 2003 - 13:33 #2
Nu spørg jeg nok dumt.. men hvad er kende tegnet nu for et krydskabel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 13:42 #3
At farverne i stikkene på de små ledninger derinde ikke sidder i samme
rækkefølge i de to stik. Mit gæt er at du ikke har et krydset kabel liggende ;)
Avatar billede razzia Nybegynder
19. september 2003 - 13:46 #4
Ok men skal jeg så bare plokke det i en tilfeldig port i switchen også skulle de virke som uplink poerten ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 13:51 #5
Det krydsede kabel - ja! Bare i een af de andre. Den uploadport
har egentlig bare krydset de samme ledninger indeni kassen. Det er den
eneste magi, der er ved den *g*
Avatar billede razzia Nybegynder
19. september 2003 - 13:52 #6
nååå fed nok.. jeg vil gå på jagt efter et sådan et kabel... vender tilbage lidt sernere med dine points :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 13:54 #7
Kun hvis det virker!
Avatar billede razzia Nybegynder
19. september 2003 - 14:00 #8
Jamen, det kabel der så går fra min Router til min comp. må jo så være et krydskabel ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 14:02 #9
Kig efter på de små ledninger.
Avatar billede razzia Nybegynder
19. september 2003 - 14:17 #10
Kablet til routeren var forskellige... Men der var kun 4 ledninger plokket til du ved inden i den... har det noget at sige ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 14:24 #11
4 er nok til 100 Mbit (men ikke til 1Gbit - det har du nok ikke).
Hvis rækkefølgen af farverne er forskellige - dvs for de 4 der er der -
i forhold til dine andre kabler, så må det være krydset.
Avatar billede razzia Nybegynder
20. september 2003 - 18:09 #12
hmm.... det virkede ikke, altså den med Router kablet... :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2003 - 18:11 #13
Jeg så et krydset kabel i Kvickly Extra i dag til ca. 70 kr (hvis man altså
ikke har mod på at lave det selv)
Avatar billede razzia Nybegynder
28. september 2003 - 12:59 #14
læg lige et svar--- _D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. september 2003 - 18:54 #15
Hvad fik du til at virke?
Avatar billede razzia Nybegynder
04. oktober 2003 - 00:39 #16
jeg lånte en gammel HUB af en ven
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. oktober 2003 - 00:41 #17
Dvs du kunne ikke bruge mit svar. Så skal jeg da ikke have point.
Avatar billede razzia Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:24 #18
ok.. lukker sp :D