Avatar billede willi Nybegynder
19. september 2003 - 12:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Movie - animations program

Hej. Jeg har benyttet Corel Photopaint men kan ikke rigtig finde ud af at få movie funktionen til at fungere rationelt.
Er der et program som er rigtig godt til at fremstille animationer i.
Det er naturligvis ikke noget problem at lave animationer gennem først at oprette et antal billeder og derefter placerer disse i en .gif animation.
Men mere et program hvor:

>Der oprettes et antal frames.
>Indsættes i billede (samme billede i alle frames).
>Laves et layer ("lysbord") med original billedet.
>Laves en maske af f.eks. en bold på billedet.
>Bolden flyttes lidt i hver frames.
>Det hele kombineres.
>
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 12:43 #1
Hej [willi],
nu kender jeg intet til Corel Photopaint, men vil mene Adobe ImageReady har den funktion du leder efter. Du kan faktisk endda tegne selve animationen og derefter importere den til ImageReady, hvor du opretter et vis antal frames.

Ellers er der en anden mulighed: Flash - hvis du kender den, vil jeg klart anbefale dig den, da den er lige præcist beregnet til sådan noget.

LUB
Avatar billede willi Nybegynder
19. september 2003 - 12:52 #2
Hørt om Flash. At det anvendes på internettet. Men er det et grafik program?
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 13:02 #3
Hej[willi],
ja - både og. Du kan sagtens lave det 'lokalt', og filen vil hedde .fla eller .swf.

LUB
Avatar billede mat Nybegynder
19. september 2003 - 13:07 #4
Flash er ikke et grafikprogram som sådan, man kan sagtens lave grafik i det (det har de gængse tegneredskaber), men decideret billedbehandling laver man ikke i flash.

Du kan sagtens importere diverse grafikformater til flash efter de er blevet behandlet i diverse andre grafikprogrammer.

Flash er i sin essens et vektor animationsprogram beregnet til content til nettet, men det er efterhånden blevet så stort at det anvendes til langt mere end blot animation.

Ovenstående beskrivelse tager 2 minutter at lave i flash :)

mvh mat
Avatar billede willi Nybegynder
19. september 2003 - 13:08 #5
Er der en demo/trial vers. et sted?
Der er masser af "afspillere"
Avatar billede mat Nybegynder
19. september 2003 - 13:09 #6
Avatar billede willi Nybegynder
25. september 2003 - 19:26 #7
Hvis du også lige sender et svar lub...
Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 08:46 #8
Hej [willi],
dum spørgsmål: Hvorfor klik på 'svar' når der er en der har svaret dig?

God weekend,
LUB
Avatar billede willi Nybegynder
26. september 2003 - 10:33 #9
Ok. dum spørgsmål er det vel ikke når også du pegede på flash. Men ok