Avatar billede nopanic Nybegynder
19. september 2003 - 11:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fuld bredde

Hvordan får jeg lavet et banner ligesom det på www.html.dk. Så det strækker sig helt ud ?
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 11:52 #1
Deres banner er 1600 pixel bredt.....
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 11:55 #2
Og er PNG format...

Men hvis man lægger et billedet som baggrund i en celle, så vil billedet kopiere sig selv hele tiden, hvis du gør cellen større.

Ligesom hvis man bruger et firkantet baggrundsbillede til som baggrund på hjemmesiden. Det er bare en firkant, men den gentager sig selv lige så meget som der er plads til.

Det kræver dog at billedet er ensartet - f.eks. et mønster. Html.dk kunne faktisk godt have gjort det på den måde, med et billede som var f.eks. 3 pixel bredt og bare gentog sig selv.....

Håber forklaringen er til at forstå *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 11:57 #3
Du kan jo som regel højre klikke på et objekt - vælge gem som, og så åbne det i f.eks. Photoshop. Så kan du se hvordan "billedet" ser ud/er lavet *S*
Avatar billede nopanic Nybegynder
19. september 2003 - 19:27 #4
Ja - men hvordan undgår man scroll ?
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 22:35 #5
Hvis man bruger frames - kan man definere at der ikke må være scroll i pågældende frame, ellers må man jo lave en tabel med f.eks. 100% bredde, så justerer den sig efter skærmens størrelse.
Avatar billede nopanic Nybegynder
20. september 2003 - 08:39 #6
prøver lige det !
Avatar billede nopanic Nybegynder
20. september 2003 - 08:49 #7
Det virker næsten! www.team-nopanic.dk,  du kan se at den lige mangler det sidste. Den er sat til 100%
Avatar billede nopanic Nybegynder
20. september 2003 - 11:22 #8
Det virker Nu!!!! Tak for hjælpen. Så skal du lige have dine point :D
Avatar billede miss-g Seniormester
20. september 2003 - 22:09 #9
Takker *S*