Avatar billede hpf Nybegynder
19. september 2003 - 10:30 Der er 11 kommentarer

Drev forsvandt

Efter afinstallation af brænderprogrammet Easy Cd.creator ser jeg at både DVD-drev og brænder er fejlmarkerede (XP Home edition). I enhedshåndtering fortælles det at driveren er defekt eller mangler. Ved klik på fjerne enhed
og genstart fortæller XP at der er fundet ny hardware , men der sker ikke mere , drevene er fortsat fejlmarkerede og optræder følgelig ikke i stifinder.
Geninstallation er jeg selvfølgelig ikke glad for og Amitechs recover cd-er er jo heller ikke særlig anvendelig her!

Med venlig hilsen
Hans Peter Folkmar
folkmar@dadlnet.dk
Avatar billede leif Seniormester
19. september 2003 - 10:42 #1
Prøv at geninstaller drivere !!!
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 10:42 #2
prøv at fjerne drevne i enhedshåndtering og genstart. Hvis det ikke hjælper, så prøv at fjerne ide-controlleren de sidder på.
Avatar billede hpf Nybegynder
19. september 2003 - 10:47 #3
Hvor finder jeg dem på Amitechs recover cd-er?
Jeg har prøvet at fjerne som beskerevet i spørgsmålet
folkmar@dadlnet.dk
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 10:47 #4
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 10:47 #5
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 10:49 #6
det andet link var til win2k, her til windows xp: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314060

Start Registry Editor (Regedt32.exe).
Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.
Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.
Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

Restart your computer.
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 10:51 #7
Avatar billede mitte Nybegynder
19. september 2003 - 15:14 #8
Mon ikke du  bare skal opdatere Easy CD-programmet med den XP-driver, der kan findes på Roxio's HP? det virkede i hvert tilfælde for mig i forbindelse med nyligt køb af PC med en tilhørende EAsy CD-licens?
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 15:21 #9
mitte -> Det er sket efter han fjernede programmet.
Avatar billede mitte Nybegynder
22. september 2003 - 13:35 #10
chalde >> det er jeg med på, men for mig gik afstallationen først rigtigt på plads, da jeg havde opgraderet driveren til den XP-kompatible version ...
Avatar billede hpf Nybegynder
23. september 2003 - 22:17 #11
Tak for svarene, da jeg ikke er nogen ørn udi registreringsdatabaseredigering bestemte vi os for at gøre et sidste forsøg med at bruge et en måned gammelt gendannelsespunkt og minsandten om ikke begge drev virker igen, easy cd creator er tilbage på skrivebordet (og der får det lov til at blive liggende selvom det ikke fungerer.
Med venlig hilsen
folkmar@dadlnet.dk