Avatar billede manon Nybegynder
18. september 2003 - 23:21 Der er 14 kommentarer

over 500 ZA alerts på en time, hvorfor?

He E

Hvordan kan det være at min ZA 2.6 pro blokerer over 500 alerts på under en time?
Ikke at den skal gøre det, det er jo fint nok, men hvorfor har jeg så mange alerts?

Noget lign. dette her:

"The firewall has blocked Internet access to your computer osv osv....."

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:28 #1
havde jeg også da jeg brugte Za
Avatar billede wickedd Juniormester
18. september 2003 - 23:28 #2
Det er bla. en ping der bliver sendt til din computer - Hvorefter ZA blokere dem. Det skal den også gøre for at din pc kan være i stealth mode.

Men det er helt normalt, og ikke noget man skal tænke nærmere over.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:29 #3
et godt råd! Hent denne http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=sygate&tg=dl-2001

Sygate er en kanon firewall og den er certificeret som den eneste free firewall!

Za er ved at være for kendt og derfor nemmere at gennembryde af hackere
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 23:30 #4
Hvis du vil beholder ZA kan du vinge af et sted at du ikke vil se hvergang den blokere noget
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2003 - 00:06 #5
Kig efter hvilken port det er. Hvis det er 135 er du bare tæt på en msblast inficeret computer og det er så ikke "med vilje" at pc'en forsøger at infiltrere din computer. Vær bare glad for at ZA fanger og blokerer angrebene.
Avatar billede manon Nybegynder
19. september 2003 - 00:15 #6
wickedd >>>>
Jo, for jeg ved det er en "ping" og dem for jeg normalt 2-30 af om dagen, men nu foor jeg over 500 på en time - det er IKKE normalt. *s*

ird >>>>
Ja, det nemmeste svar vil altid være at man skal burge noget andet software. Det vil jeg også gerne, men jeg vil også gerne have svar på hvorfor jeg for over 500 pings i timen.

Og jeg har for 100 år siden fjernet det flueben der hedder "Show the alert popup window".

tonnybrandt >>>>
det er ikke port 135 og jeg er ikke inficeret med blaster ormen, da jeg har formateret, opdateret w2k, scannet med opdateret virusdefinitioner og scannet mod spyware mm med Adware 6.0.
Og ja, jeg er gald for at ZA blokere *S*
Avatar billede manon Nybegynder
19. september 2003 - 00:16 #7
... og jeg har ikke ædslet elelr andet tilsluttet den pc!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2003 - 00:20 #8
Ok, jeg mente heller ikke at DIN pc var inficeret, men mente at den muligvis blev angrebet på port 135. Men når det er ping har det jo ikke noget med det at gøre.
Avatar billede ird Praktikant
19. september 2003 - 00:30 #9
Manon som jeg skrev til dig er det meget normalt, og havde det selv da jeg brugte ZA, Afvis bare, point betyder ikke noget alligevel :-)

Giver dig bare det bedste råd jeg kan
Avatar billede langbein Nybegynder
19. september 2003 - 02:11 #10
Hvis avsender ip er den samme så kan det dreie seg om en portscan. Behøver ikke å være spesielt alvorlig. Genererer hurtig 500 entries eller mere.
Avatar billede manon Nybegynder
19. september 2003 - 03:31 #11
ird >>
Men 500 portscan i timen, det er da ikke normalt. *s*

langbein >>
Det er ikke fra samme ip.
Avatar billede langbein Nybegynder
19. september 2003 - 07:23 #12
En enkelt portscan kan gi mere enn 500 entries. Portene blir testet automatisk en for en og hvis man for eksempel tester en range fra port 1 til port 64.000 ...
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:18 #13
prøv at se om de kommer fra den samme IP.
Avatar billede manon Nybegynder
17. januar 2004 - 07:11 #14
lukker