Avatar billede flash500 Nybegynder
18. september 2003 - 21:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Fatal error:

Hi ved ikke rigtig om det er det rigtige sted jeg stiller dette ?

min ven og jeg er 2tal noob til phpnuke

men efter at have uploaded alt hvad der skal til på webservern kommer denne fejl kode

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/virtual/site500/fst/var/www/html/db/db.php on line 88

og siden er blank

er dette info nok ??

på forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2003 - 21:44 #1
Du mangler sikkert en include fil, der indeholder denne selv-definerede funktion.
Avatar billede flash500 Nybegynder
18. september 2003 - 22:23 #2
kan det have noget med mysql at gøre
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2003 - 22:24 #3
nej
Avatar billede ronnip Nybegynder
19. september 2003 - 08:10 #4
hvilken include fil kunne det være, eller hvilken mulighed har vi for at få det til at køre....?

Det undrer mig enormt meget, jeg har lagt alt sammen op på mit eget domæne (dvs php og mysQl) og der fungere det perfekt (udbyder:b-one).Men nu hvor jeg har gjort nøjagtig det samme hos (speednames) har jeg store problemer! Og aner rent faktisk ikke hvad jeg skal gøre ??

(JA, jeg er "min ven" - Og jeg er ikke 2tal noob til phpnuke, men i dette tilfælde er jeg!)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 08:14 #5
Du har ikke gjort nøjagtigt det samme. Og det er umuligt for mig at
fortælle dig hvad du mangler, med de oplysninger du har givet her.
Prøv at finde funktionen message_die i filerne, på det sted hvor det virker.
Avatar billede ronnip Nybegynder
19. september 2003 - 08:23 #6
Okey, lad mig lige forklare mig.
Phpnuke (phpnuke.org)
har jeg DL, udpakket, ændret Config.php med mine database oplysninger, uploadet til mit eget domæne, uploadet SQL filerne, som følger med i min phpnuke DL. Nøjagtig samme fremgangs måde er sket med det "nye" webhotel, OGSÅ samme filer.

Det eneste sted jeg kan se en forskel, er at mit private domæne bruger Myphpadmin 2.3.0 og dette webhotel bruger 2.2.0

Jeg Fatter nada, da det er samme SQL fil "RÅ" de bruger !
Avatar billede ronnip Nybegynder
19. september 2003 - 08:28 #7
Og nu har jeg lige søgt efter message_die, i min SQL fil, og dette findes ikke§!
Avatar billede ronnip Nybegynder
19. september 2003 - 08:40 #8
i db/db.php står der i linie 87-88:

if(!$db->db_connect_id) {
    message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database");
}

Hvordan er det så lige jeg skal forstå den ? At mit connect ID ikke er korrekt ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2003 - 09:41 #9
Ud over at funktionen message_die bliver brugt uden at blive defineret, så
ser det ud til at host, brugernavn og eller password til din database er
forkert.
Avatar billede flash500 Nybegynder
15. oktober 2003 - 00:13 #10
erikjacobsen kan du ikke lige ligge et svar så vi kan få dette ud af verden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2003 - 08:11 #11
Jeg har ikke løst noget problem for dig, så det kan ikke komme på tale.
Avatar billede ronnip Nybegynder
15. oktober 2003 - 08:24 #12
Okey svaret er at cofig.php ikke er udført korrekt. dbname er med _dk og dbusername er uden.

Så virker det. Hit med de point ;o)
Avatar billede flash500 Nybegynder
30. november 2003 - 14:17 #13
LOL  du
Lukke tid