Avatar billede dvaske Nybegynder
18. september 2003 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Figur i plast eller metal

Jeg skal ha' lavet en figur i plast eller metal. Det skal forestille en frø, en fugl eller et andet dyr... Hvilken type håndværker kan lave sådan noget?
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2003 - 20:22 #1
hvis metal, må være kobber, så kan dulave et sådan dyr selv.
F.eks køb en stenfrø i "Planteland" og en en kobberplade i 0,5 - 0,75mm hos
blikkenslageren. I byggemarkedet køber du en hård gummihammer.
Så "grovformer" du kobberpladen omkring stenfrøen.
Når det er gjort, går du igang med gummihammeren, lette slag og efterhånden, bliver kobberet så smidig at du får en perfekt aftegning af frøen.
Du kan så vælge at beholde frøen indeni eller tage den forsigtig i bunden.
Blikkenslageren kan evt. lodde den sammen i bunden.
Avatar billede htmlkongen Novice
19. september 2003 - 00:20 #2
En smed kan lave det i metal hvis han bare har lidt kunstnerristiske (!) evner :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2003 - 09:53 #3
Hvor stor skal den være?

Er det kun en lille figur, kan du jo lave den selv. Lav en siliconeform af en original og støb derefter med bly eller en epoxymasse.

Det er samme fremgangsmåde der bruges til blinkstøbning.
Avatar billede dvaske Nybegynder
19. september 2003 - 17:11 #4
Jeg skal lave et flag a la dem man altid ser i romerske krigsscener... Gerne så selve flaget er ca. 1½ meter bredt - og figuren skal jo helst se ud af noget i toppen.

Jeg surfer i øjeblikket internettet tyndt for at finde inspiration til topfiguren - men måske skal jeg allierer mig med en kunstner eller lign.

Herunder er lidt billeder der måske kan vise, hvad jeg tænker på.

http://www.romanempire.net/romepage/images/ArtGallery/RomeandRomans1/Vercingetorix.jpg

http://www.romanempire.net/romepage/images/ArtGallery/RomeandRomans1/Vercellae.jpg

http://www.romanempire.net/romepage/images/ArtGallery/RomeandRomans1/marius.jpg
Avatar billede htmlkongen Novice
28. september 2003 - 15:15 #5
Lukketid?
Avatar billede dvaske Nybegynder
12. oktober 2003 - 20:39 #6
Lukketid!