Avatar billede se7en Nybegynder
18. september 2003 - 19:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor brænder mit bundkort cpu´er af?

ja, mit MSI kt4 ultra har brændt 3 cpu´er af..de har alle været kølet af en vulkano 7 og no oc. det har taget 2 hdd´er og en stang ram og alligevel kører det, lige indtil et af mine stykker hardware ryger ned.
jeg har sendt det til rep men plejer ikke at fp af vide hva der er i vejen så håber i kan svare! :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2003 - 19:05 #1
det giver sikkert for meget strøm til cpu'en, mon ikke
Avatar billede se7en Nybegynder
18. september 2003 - 19:06 #2
jeg sagde no oc....
det er sat 100% som det skal stå for de cpu´er og hardware monitor vise oz at alt er som det skal være....men så ligepludselig...paf og så virker mit hardware ik mere.
jeg så da min duron 700 røg op på 400 grader efter 4 sek den var tændt....betyder vidst at der er et eller andet i vejen.

/FlexQ
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2003 - 19:12 #3
og?!
selvom du ikke har OC'et mb'et så kan det jo godt være defekt!
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2003 - 20:01 #4
Kan være overgang fra stikket, eller psu´en der er defekt.
Avatar billede se7en Nybegynder
18. september 2003 - 22:50 #5
no probs med psu....tror at bundbrættet smider alt for meget strøm ind i cpu, ellers kan den ikke komme så højt op på så kort tid...! :( er hvertfald nederen

/FlexQ
Avatar billede chalde Seniormester
19. september 2003 - 00:33 #6
Hvis du har fået byttet bundkortet og det stadig sker, kan det være dit stik (væg) der er overgang i.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. september 2003 - 04:23 #7
jeg kan se du giver mig ret, så jeg ligger lige et svar :)
Avatar billede se7en Nybegynder
19. september 2003 - 12:51 #8
jeg regnede med et ordentligt svar og ikke bare "defekt"...men ok hvis det er det bedste du kan så er det vel oz ok!

/FlexQ
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. september 2003 - 17:36 #9
jeg har sq da også skrevet at det er pga. bundkortet gir cpuen for meget strøm! kan du ikke læse?