Avatar billede lesk Nybegynder
18. september 2003 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP fryser og installation kører i ring

Jeg har store problemer med min Acer Veriton 7100 computer. Den var begyndt at opføre sig underligt, både under opstart og afvikling af programmer.
Ude ved opstartsskærmen kunne den stå i 1½ - 2 minutter uden der skete noget. Nogle gange startede den så normalt op, efter ventetiden, andre gange bad den om en systemdiskette??
Jeg besluttede så at formatere den, men det gik ikke så godt. For hver gang den var nået til det punkt, hvor den skulle genstarte for at begynde selve installationen, startede den bare forfra med at undersøge osv.
Efter meget bøvl, hvor jeg til sidst var nødt til at fjerne cd'en for at få den til at læse fra harddisken, gik den endelig igang med at installere.
Men men - da den var færdig og skulle genstarte, begyndte den forfra med at undersøge osv. Jeg fjernede så cd'en igen, hvorefter den startede normalt op.
Nu er det efterhånden en gammel version af xp jeg har, så der var jo meget, der skulle opdateres. Jeg startede med at installere Servicepack 1, men den går i stå og fryser i installationen hver gang.
Er der mon én herinde, der har et godt bud på, hvad jeg skal gøre, for jeg aner ikke mine levende råd.

På forhånd tak.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 12:44 #1
Gå ind i BIOS og sig Load Bios Default, og prøv at installer igen!
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 12:45 #2
Tag evt. modem-netkort ud, desable OnBoard sound i bios, hvis du har det, og prøv igen.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 12:45 #3
eller opdater din bios.
Avatar billede lesk Nybegynder
18. september 2003 - 12:46 #4
Det har jeg godt nok prøvet én gang.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 12:47 #5
eller prøve med en anden ramblok.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 13:06 #6