Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 11:22 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp. Outlook pakker alle vedhæftede som zip

Hvergang jeg vedhæfter en fil til en mail, bliver den automatisk zippet. F.eks. bliver filnavn.pdf til filnavn.pdf.zip
Hvordan forhindrer jeg det ?
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 11:37 #1
rettelse:

Jeg prøvede lige med en excel fil og der var ikke problemer. Men jpg, bp, pdf etc. bliver automatisk zippet...
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 11:39 #2
bmp altså... :o))
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. september 2003 - 14:22 #3
afinstaller Winzip. (eller se om det kan ændres i indstillingerne)

så vidt jeg husker er det en funktion i den nyeste winzip der gør sådan.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 14:27 #4
jeg har ikke winzip installeret :o))
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. september 2003 - 14:30 #5
har du et andet pakkeprogram installeret ?

det kan selvfølgelig også være det er outlook der har sådan en funktion, men så må det være i outlooks indstillinger du skal kigge.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 14:32 #6
Jeg har sq været hele vejen rundt syns jeg. Jeg har bare en wincommander installeret og bruger den til at pakke/udpakke diverse filer med. Jeg har slet ikke noget eksternt pakkeprogram. Der er ikke mulighed for at indstille det i outlook så vidt jeg kan se.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. september 2003 - 14:34 #7
så ved jeg det ikke. jeg bruger selv outlook 2000 (ikke express) og den har ikke den funktion.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 14:35 #8
Det er også underligt. Det er tilsyneladende ikke alle filtyper den zipper. Jeg prøvede med et excel ark og det gled fint igennem
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. september 2003 - 14:37 #9
det har måske noget med filstørrelsen at gøre. hvis den er over x kilobyte bliver den pakket.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 14:39 #10
nope. Det er uanset om den fylder 100 kb eller 2 Mb. Generelt er der jo heller ingen grund til at zippe en jpg fil der i forvejen er komprimeret.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. september 2003 - 14:40 #11
enig
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. september 2003 - 14:44 #12
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 14:51 #13
Kanoooooooooooooon Bruun...

Det hjalp :o)
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. september 2003 - 14:51 #14
Lidt point til rune også, som tak for hjælpen ;o))
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. september 2003 - 15:16 #15
:-)