Avatar billede zimmer Nybegynder
17. september 2003 - 23:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installering af Terminal "Per User" CAL's

Jeg har købt 6 Per User Terminal CALs som jeg har installeret på en WIN2003 server - problemet er at det ser ud til at mine brugere alligevel kører med temporære Per Device licenser hvilke ophører efter 120 dage.. Så vidt jeg kan se mangler jeg at installere noget inden serveren vil håndterer de Per User licenser jeg har installeret.. Hvordan gør jeg det?
Jeg er villig til at give mere end 200 points hvis man må det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. september 2003 - 23:37 #1
Prøv at se om denne gennemgang kan hjælpe dig:
http://www.brianmadden.com/reviews/Terminal_Services_2003.htm

(du skal muligvis skifte licensing mode)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 11:07 #2
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 11:08 #3
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. september 2003 - 11:09 #4
Avatar billede zimmer Nybegynder
18. september 2003 - 23:24 #5
hmm.. Jeg kan godt se at ham Brian Madden skriver noget om det.. Jeg synes bare dokumentationen er meget tvetydig - Og så vidt jeg kan forstå kan man ikke ændre "licensing mode" tilbage til "Per Server" når man først har ændret den til "Per User" - Og jeg synes ikke jeg kan se nogen steder at det er et krav at serveren skal installeres med "Per User" - der står derimod at det typisk kun benyttes af større firmaer med flere servere.. hvilket ikke er tilfældet her..
Avatar billede zimmer Nybegynder
18. september 2003 - 23:26 #6
Kan nogen evt. se hvad der menes ud fra nedenstående..

Her er hvad win2003 dokumentationen skriver:

Choosing a licensing mode
Products in the Windows Server 2003 family support two licensing modes:

Per Device or Per User
Per Server

If you choose the Per Device or Per User mode, each device or user that accesses a server running a product in the Windows Server 2003 family requires a separate Client Access License (CAL). With one CAL, a particular device or user can connect to any number of servers running products in the Windows Server 2003 family. This is the most commonly used licensing method for companies with more than one server running products in the Windows Server 2003 family.

In contrast, Per Server licensing means that each concurrent connection to this server requires a separate CAL. In other words, this server can support a fixed number of connections at any one time. For example, if you select the Per Server client licensing mode with five licenses, this server could have five concurrent connections at any one time (if each client requires one connection, this is five clients at any one time). The clients using the connections do not need any additional licenses.

The Per Server licensing mode is often preferred by small companies with only one server. It is also useful for Internet or remote access servers where the client computers might not be licensed as network clients for products in the Windows Server 2003 family. You can specify a maximum number of concurrent server connections and reject any additional logon requests.

If you are unsure which mode to use, choose Per Server, because you can change once from Per Server mode to Per Device or Per User mode at no cost. For more information about licensing and licensing modes, see Licensing overview and the Checklists for licensing.

Note

If you use Terminal Server, you need to take additional steps to set up and activate Terminal Server Licensing. For more information, see Licensing Terminal Server.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 23:41 #7
Fra denne side:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/howtobuy/licensing/tscaltransfaq.mspx

Q.  What steps do I take to choose TS User CALs or TS Device CALs?

A.  When you are setting up your terminal server, the license management wizard will prompt you to choose which type of TS CAL you prefer.
Avatar billede zimmer Nybegynder
19. september 2003 - 20:02 #8
Her er svaret!

Fra http://www.microsoft.com/windowsserver2003/howtobuy/licensing/ts2003.mspx

Terminal Server Client Access Licensing Mode
Terminal Server CALs are available in Per User/Per Device mode only.

In Per User or Per Device mode, a separate TS CAL is required for each user or device that accesses or uses the server software on any server. You may reassign a TS CAL from one device to another device, or from one user to another user, provided the reassignment is made either (a) permanently away from the one device or user or (b) temporarily to accommodate the use of the TS CAL either by a loaner device, while a permanent device is out of service, or by a temporary worker, while a regular employee is absent.
Avatar billede tomdane Nybegynder
21. april 2004 - 10:34 #9
wauw, fed artikel. Den hjalp mig med mit problem, nemlig at det TS licensing skal installeres på en DC for at den automatisk kan blive "opdaget" af sessionerne. Er der nogen som ved hvordan man ellers peger på en TS licens-server, hvis den ikke er DC? Det var nemlig det jeg startede med (hvilket så ikke fungerede...)

Thomas