Avatar billede askhoej Praktikant
17. september 2003 - 16:03 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

Køb af ny PC

Så skal jeg til at have mig en ny PC, men det er desværre en del år siden jeg har fulgt med i hardware og deres priser. Derfor vil jeg gerne have hjælp til at bedømme (pris,ydelse etc.) en PC jeg har fundet og eventuelt gode alternativer. PC'en skal være samlet.

Jeg overvejer denne PC:

http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=256

godt eller skidt?

/askhoej
Avatar billede overchord Nybegynder
17. september 2003 - 16:06 #1
product not found..... Paa adressen
Avatar billede askhoej Praktikant
17. september 2003 - 16:08 #2
hmm..virker hos mig, men jeg kopiere lige specifikationer og pris ind:

AMD ATHLON XP Barton 2800+ PROCESSOR + KØLER
512MB PC-3200 DDR-RAM / 400 (DUAL MEMORY)
120 GB - 7200RPM HARDDISK
EPOX - 8RDA3G/+ AGP 8X / DUAL LAN / NFORCE 2 / ATX MOTHERBOARD
ATI RADEON 9600 PRO - TYAN - TV OUT - DVIGRAFIKKORT M/ TV-OUT
ARRGO DVD - 16 X
ARRGO 48X CDR INKL, SOFTWARE
KABINET . MIDITOWER JNC-BLÅ-ATX - 400 W
INTEGRERET SURROUND LYDKORT
INTEGRERET NETVÆRKSKORT
1,44MB DISKETTEDREV
MULTIMEDIE TASTATUR + TRÅDLØS MUS

Pris: 8.099 kr.
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. september 2003 - 16:08 #3
Finder den altså fint nok her...
Avatar billede x-pro Nybegynder
17. september 2003 - 16:11 #4
Den er ikke billig nok, men ellers fin pc.
Vent til aldi kommer med deres tilbud på pc'er.
Koster ca 10.000 men der får du meget for pengene.
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
17. september 2003 - 16:12 #5
+ det er jo ikke til at se hvilket mærke nogen af delene (bortset fra Motherboardet) er, dvs. du risikerer et eller andet Noname firma der ikke opdaterer deres drivere.
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 16:15 #6
Føniks GeForce4 Gamers Line P4 2400MHz 800FSB
Indhold Beskrivelse
Processor Intel Pentium4 Northwood-C 2400MHz FSB800Mhz
Bundkort    ECS 648FX-A, USB 2.0, 800 FSB
Ram    512, DDR-SDRAM PC3200
Grafik    AGP 128MB GeForce4 TI 4200 tv-out x8
Harddisk    120GB Fluid 7200 rpm
Lydkort    AC 97,3D 16bit
Speaker    120Watt
Diskdrev    1,44MB 3,5"
Cddrev    52x cdrom
Keyboard    Windows tastatur
Mus    Scroll mus ps/2
Kabinet    ATX Miditower, 300 Watt PSU,Low Noise
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid 1-2 Hverdage
Pris uden moms 4.716 kr.
Pris med moms 5.895 kr.
Opdateringsdato 13/9-2003
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 16:16 #7
finder du på www.edbpriser.dk
Avatar billede askhoej Praktikant
17. september 2003 - 16:18 #8
arlet > fint bud, men ved dog at man skal holde fingrene væk fra Føniks Computer og deres manglende service ;-)
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 16:21 #9
I forhold til Aldi har de nok lidt mere service, uden at vide det. Det er kram for de penge...
Avatar billede askhoej Praktikant
17. september 2003 - 16:23 #10
arlet> jeg vil tro at Aldi og Føniks computer kan give nogenlunde samme manglende service - skal dog siges at jeg kun har erfaringer med Føniks.
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 16:23 #11
Så er der her :
G-Player Extreme P4 2400 MHz / 800 FSB / SATA
Indhold Beskrivelse
Processor Intel Pentium4 Northwood-C 2400MHz FSB800Mhz
Bundkort    ASUS P4P800-VM /FSB800/ DUAL-DDR400/ SATA/ USB 2.0
Ram    512, DDR-SDRAM PC3200
Grafik    GEFORCE 4 TI4200 128MB DDR 8X AGP TV-OUT+DVI
Harddisk    120 GB SATA-150 7200RPM - 8MB CACHE
Netkort    10/100 MBIT NETKORT
Lydkort    5.1 KANALS AUDIO
Diskdrev    1.44 MB 3,5" FLOPPYDREV
Cddrev    52X SPEED CD-ROM IDE
Keyboard    Win98 Standard Tastatur
Mus    CYCON 3-KNAPS SCROLL PS/2
Kabinet    CODEGEN 6066-C9 SORT/SØLV 300 WATT 2X USB I FRONT
Software    Drivere følger med til alle delene
Garanti 2 ÅRS GARANTI
Leveringstid 2-3 Dage
Pris uden moms 4.876 kr.
Pris med moms 6.095 kr.
Væsentlig bedre en den du foreslog..
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 16:27 #12
Og med samme processer som du foreslog :
Processor AMD Barton 2800+
Bundkort    ECS L7VTA SocketA (FSB333, 8xAGP ATA133, DDR)
Ram    1024, DDR-SDRAM PC2700
Grafik    Nvidia GeForceFX 128MB DDR AGP Grafikkort
Harddisk    Maxtor 120GB harddisk 7200 RPM ATA133 Fluid
Lydkort    SoundBlaster 6-Kanals Lydkort
Speaker    Bogart 600W højtalere Sat + Sub
Diskdrev    Panasonic 1.44MB 3,5" floppydrev
Cddrev    52/24/52 brænder med burnproff
Keyboard    Logitech Internet keyboard
Mus    Xtreme Optical Scroll Mouse PS/2
Kabinet    Bogart Silver miditower Low-Noise 300W
Software    Alle drivere m.v. medfølger
Garanti 2 år som standard - 3 års garanti 750,-
Leveringstid 1-3 dage som standard
Pris uden moms 5.916 kr.
Pris med moms 7.395 kr.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
17. september 2003 - 16:33 #13
Vil også være med her *GG*

Bundkort: Soltek SL-NV400-64, nForce2 400 SPP, PC3200
Processor: AMD Athlon XP PR3000+ (2167/333Mhz), In a Box (Barton)
Mem-ddr-ra: 512 MB Performance Memory PC3200 DDR400 RAM
Grafikkort: PowerColor Radeon 9600, 128MB DDR,TV-Out +DVI
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB, 7200RPM, 2MB, ATA-133
CD-brænder: BTC 52x24x52 brænder med SUPERLINK, Bulk sort , og Nero
DVD-drev: BTC BDV316C 16x DVD-ROM Drev, Bulk, Sort
Kabel-ide: IDE fladkabel med 3 stik ATA66/100/133 50 cm
Diskettedrev: Alps 3.5" diskettedrev (Sort)
Netkort: XNET Netkort 32bit PCI, 10/100Mbit
Mus: BTC M370 Mus (Sort)
Tastatur: Keytronic KT1000 Black keyboard
Kabinet: Logic 996KL Sort med 400Watt ATX og USB
Mus: PRC-Data Musemåtte
kr. 7195,00 (5756,00)

http://www.prc-data.dk
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 16:41 #14
Som du kan se, så kan du få bedre computer end den du selv har set på, for billiger penge. ellers kig lidt mere på www.edbpriser.dk
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2003 - 16:54 #15
Jeg mener ikke (flere af de nævnte) er samlet!! Den foreslåede koster godt 7000,00 i enkelt dele (ED priser) jeg synes prisen må siges at være OK.
Avatar billede matz Nybegynder
17. september 2003 - 18:02 #16
arlet >>> Hvor har du fundet denne pc henne ?

G-Player Extreme P4 2400 MHz / 800 FSB / SATA
Indhold Beskrivelse
Processor Intel Pentium4 Northwood-C 2400MHz FSB800Mhz
Bundkort    ASUS P4P800-VM /FSB800/ DUAL-DDR400/ SATA/ USB 2.0
Ram    512, DDR-SDRAM PC3200
Grafik    GEFORCE 4 TI4200 128MB DDR 8X AGP TV-OUT+DVI
Harddisk    120 GB SATA-150 7200RPM - 8MB CACHE
Netkort    10/100 MBIT NETKORT
Lydkort    5.1 KANALS AUDIO
Diskdrev    1.44 MB 3,5" FLOPPYDREV
Cddrev    52X SPEED CD-ROM IDE
Keyboard    Win98 Standard Tastatur
Mus    CYCON 3-KNAPS SCROLL PS/2
Kabinet    CODEGEN 6066-C9 SORT/SØLV 300 WATT 2X USB I FRONT
Software    Drivere følger med til alle delene
Garanti 2 ÅRS GARANTI
Leveringstid 2-3 Dage
Pris uden moms 4.876 kr.
Pris med moms 6.095 kr.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2003 - 18:10 #17
Jeg er også skuffet over at "man" skriver en masse spec. om div. PCer og ikke en fis om hvor denne PC kan ses/købes, der står jo klar at PCen ønskes SAMLET - IK'?
Avatar billede masis Nybegynder
18. september 2003 - 01:06 #18
Min råd er:

1.Lad være med at købe færdig samle pc’er  fra pc butikker på Falkoner Alle eller andre steder eller på nette. Det er en stor sandsynlighed for at du kan blive snyd.
2.Lad være med at købe en pc med (AMD Athlon eller AMD Duron CPU) fordi du kan risiker med at blive snyd af CPU  modellen i stedet for CPU hastighed. CPU producenten AMD har valgt at give sin CPU en model i stedet for den faktiske hastighed dvs. en AMD Athlon 2800+ er ikke 2,8 GHz men den er kun 2075 MHz eller ca. 2 GHz.
3.Købe i stedet en "Mærkevare" pc som Compaq, HP, DELL, Fujitsu Siemens eller Medion med (Intel Pentium 4 Eller Intel Celeron CPU). Intels produkter har en høj kvalitet og er mere driftsikre end AMD’s produkter.
4.Du kan altid være sikker på at du aldrig bliver snyd nå du køber en "Mærkevare" pc med Intel Pentium 4 eller Celeron CPU fordi Intels processorer er altid med faktisk hastighed (GHz) ikke ligesom AMD’s processorer som (2800+).
5.Ved køb af en ”Mærkevare” pc få du også Windows + en software pakke. Men hvis du køber en færdig samle pc så skal du også betale for Windows separat og du få ikke ekstra software pakke med i købet. Ekstra software pakke kan være Office eller nogle andet.
6.Lad være med at købe ”Mærkevare” pc’er hos Merlin, Fona, og El Giganten de sælger alt for dyrt! Desuden deres personale har ikke så meget erfaring med computer og hardware så kan de ikke vejlede kunderne.
7.Køb i stedt hos  www.computercity.dk eller www.electriccity.dk eller fra selve pc producenten som www.dell.dk eller www.hp.dk eller www.fujitsu-siemens.dk
8.Nogen gang Aldi supermarked  sælger også Medion pc med Intel Pentium 4 processor med en stor software pakke det koster 10000 kr. det er et godt køb så hold  øje med Aldis tilbudsavis.
9.Jeg personligt fraråder  dig med at handle hos www.datatelpartner.dk eller andre butikker på Falkoner Alle fordi de snyder folk med deres dårlig produkter. Jeg er selv blevet snyd af  www.datatelpartner.dk og Føniks computer.
10.En færdig samle pc har flere ulemper den indeholder (No name) dårligt og billigt hardware som funger dårligt og har en kort liv tid. Dårlig hardware kan være billig Ram, harddisk, grafikkort, lydkort, netkort, Cd-rom drev, CD brænder, strømforsyning og bundkort desuden en færdig samle pc larmer meget og bliver varmt på grund af dårlig kabinet.
11.Så køb en mærkevare pc det er billiger og samtidig god kvalitet og den har også garanti.
Avatar billede zhark Nybegynder
18. september 2003 - 01:40 #19
drjkdv>>
Det er da den værste gang VRØØøøøøvl man nogensinde har hørt om "mærkevare", du kan da vist ikke vurdere en hulens... Aldi, Medions mærkevare bøøøh
Avatar billede masis Nybegynder
18. september 2003 - 15:17 #20
zhark >>
Du er bar misundelig på min svar!
Avatar billede x-pro Nybegynder
19. september 2003 - 22:51 #21
lige så i ved det, aldi har onsite garanti.
Avatar billede zhark Nybegynder
20. september 2003 - 00:58 #22
drjkdv>
Bestemt ikke... Jeg købte et "Medion" digital kamera ved Aldi,  det rene fis, meeen fin service ja!!! Fik alle pengene tilbage, det var det - men forbinde Aldi.. (og f. eks. Medion) med mærkeware er da helt syg. Bilka er også super med evt. at bytte osv. meeen det har absolut intet med mærkevare atgøre. fes det ind! Mvh. zhark
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. september 2003 - 21:43 #23
Helt enig, men holder mærkevare bedre ???. Bedre driver måske !!. Så få lige fat i en ny driver til en compaq, hp eller fsu. Bare man kan få lortet byttet eller erstatet. En alm bambus kan godt holde. Det eneste er psu'en, man skal være forsigtig med.
Men ok det fra aldi er IKKE "mærkevare".
fes det ind! Mvh x-pro
Avatar billede masis Nybegynder
10. oktober 2003 - 11:26 #24
Zhark >> Jeg forstå altså ikke hvad er det med sagen og gøre din digitale Medion kamera som du har returner den?
Det er da den værste VRØVL jeg har nogensinde har hørt!
Medion har overhalet Fujitsu Siemens og Hewlett-Packard, som traditionelt sidder tungt på pc-markedet.
Læs på disse nedslående link:
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12549
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=13086
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14046
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14810
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=15066
Avatar billede llgpublic Nybegynder
19. november 2003 - 23:27 #25
Hvad med at lukke ?
Avatar billede masis Nybegynder
11. januar 2004 - 19:09 #26
tak for point!