Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
17. september 2003 - 12:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søgning efter billeder på en website?

Hej,

Hvordan spider jeg en website for jpeg/gif som er linket til andre sider? Ja det er lidt kringlet.

Hvis vi tager udgangspunkt i nykredit.dk så bliver det første par:

URL: http://www.nykredit.dk/koncernforside.jsp
JPG: http://www.nykredit.dk/gfx/topbar/logo.gif

derefter spider den videre og finder:

URL: http://www.nykredit.dk/privat/
JPG: http://www.nykredit.dk/gfx/koncernforside/privat.gif

Jeg har rodet lidt med httpget, htmlparser og Indy komponenterne. Jeg kan finde alle links på en side, men hvordan finder jeg alle jpg-stier?

Mvh
Marianne
Avatar billede janbb Juniormester
17. september 2003 - 13:54 #1
Hvad betyder spider ?.
Avatar billede janbb Juniormester
17. september 2003 - 13:57 #2
Er det en slags 'timer' der sender den videre efter et forudsagt stykke tid - lissom i html ? så har jeg koden et sted jeg kan finde.
Avatar billede janbb Juniormester
17. september 2003 - 14:19 #3
Fandt det lige - hvis det er det ?.Kan vel puttes ind i webbroker eller lign.
http://www.eksperten.dk/spm/14082
Avatar billede borrisholt Novice
17. september 2003 - 14:27 #4
Prøv den her som en start :

http://borrisholt.com/Eksperten/HTMLParser.zip

Jens B
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
18. september 2003 - 09:57 #5
Lukker
Avatar billede borrisholt Novice
18. september 2003 - 10:00 #6
Nu hvor du har fået min kode, er det vel også nemt nok ?

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
18. september 2003 - 10:01 #7
Og den gode grund til jeg ikke skal anmelde dig for misbrug er ?

Jens B
Avatar billede snowball Novice
19. september 2003 - 08:36 #8
marianne_nielsen: Jeg har lige testet borrisholt's eksempel, og godt nok viser han alle typer billeder, men derfor giver han dig jo kode som kan det du efterspørger, så det skal han naturligvis belønnes for. Derfor bedes du venligst oprette et nyt spørgsmål hvori du uddeler de 100 point til borrisholt - husk en ref. hertil !

Snowball / CoAdmin
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. oktober 2003 - 12:08 #9
1. Advarsel givet for (§2.6)
eagleeye / CoAdmin
Avatar billede borrisholt Novice
06. oktober 2003 - 08:15 #10
Jeg har stadig intet hørt fra Marianne

Jens B
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:50 #11
Jeg skriver jo netop i mit spørgsmål at jeg har prøvet "httpget, htmlparser og Indy komponenterne". HtmlParser virkede ikke efter hensigten så derfor kunne jeg ikke bruge det.

Jeg lukkede spørgsmålet da jeg alligevel ikke skulle arbejde med projektet alligevel.

Bare fordi jeg ikke er opmærksom på et spørgsmål jeg forlængst har lukket er der ingen grund til at overreage.

Mvh
Marianne
Avatar billede snowball Novice
06. oktober 2003 - 18:03 #12
marianne_nielsen: At du ikke kunne få det til at virke er jo ikke ensbetydende med at andre ikke kan. Som jeg ser det har borrisholt fuldt ud svaret på dit spørgsmål, som gik på at du skulle have links til jpg/gif billeder ud fra en given URL, og det kan borrisholt's eksempel give dig.

At du ikke længere arbejder på projektet er ikke en gyldig undskyldning for ikke at uddele point.

Jeg forventer stadig at du opretter et nyt spørgsmål med point til borrisholt.

Snowball
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:22 #13
?

Så hvis jeg starter et spørgsmål og forklarer at jeg har prøvet løsning a,b og c hvorpå en eller anden siger "prøv a", så skal jeg give vedkommen point?

Et link til en htmlparser som jeg allerede har forsøgt mig med kan aldrig være en valid grund til give point.

/Marianne
Avatar billede snowball Novice
07. oktober 2003 - 09:31 #14
marianne_nielsen: Som jeg skrev før, så bare fordi du ikke selv kan få det til at virke, så er det jo ikke ensbetydende med at andre ikke kan.

Kort fortalt spurgte du om "Hvordan spider jeg en website for jpeg/gif som er linket til andre sider", og det giver borrisholts eksempel dig jo netop svaret på da outputtet af hans program er som nedenstående:

/gfx/topbar/koncern.gif
/gfx/topbar/logo.gif
/gfx/trans.gif
/gfx/topbar/icons/log_paa_orange.gif

Snowball
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:54 #15
Ja og jeg skriver også at "Jeg har rodet lidt med httpget, htmlparser og Indy komponenterne". Det betyder jo at jeg allerede har htmlparseren og ikke skal bruge den. Det nytter ikke noget at han giver mig et link til noget jeg allerede har forsøgt med - at andre kan bruge den løser virkelig ikke mit problem.

Dette er hermed afdiskuteret.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:22 #16
er du lidt fattig Marianne? Ej tag dig lige sammen. Det er demoraliserende at bryde reglerne selvom det måske ser "lovligt" ud med dine briller. Så svært er det nu heller ikke at skaffe 100 points vel? Giv nu bare de points ud!
Avatar billede snowball Novice
11. oktober 2003 - 11:14 #17
marianne_nielsen: Forstå nu venligst hvad det er jeg skriver til dig.

Hvis vi ser helt og aldeles bort fra hvordan opgaven udføres, og vi bare kigger på det endelige resultat, er det så ikke korrekt, at du har fået besvaret dit spørgsmål hvis programmet kan give et output som nedenstående !?

/gfx/topbar/koncern.gif
/gfx/topbar/logo.gif
/gfx/trans.gif
/gfx/topbar/icons/log_paa_orange.gif

Snowball