Avatar billede sia016 Nybegynder
17. september 2003 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af kundekartotek til faktura brug

Jeg vil gerne oprette et kartotek i Excel, hvor jeg kan indtaste kundeoplysninger og derpå få oprettet et kundenr til hver eneste kunde, og så overfører Excel det selv over på et andet ark hvor fakturaen så står.
Avatar billede janvogt Praktikant
17. september 2003 - 11:31 #1
Så laver du bare en database (et Excelark med kundeoplysninger) og bruger kolonne A til kundenummer.

Derefter kan du lave et =LOPSLAG() til at overføre dine kundeoplysninger til et andet ark ud fra kundenummeret.
Avatar billede mrjohn Nybegynder
17. september 2003 - 11:32 #2
Jeg formoder at det altid skal være det sidste kundenr. som skal over på fakturaen. I så fald kan der oprettes 1) et kundekartotek hvor den selv genererer et fortløbende kundenr. ved blot at lægge 1 til forrige kundenr, såfremt der eksempelvis er tastet et kundenavn, eksempelvis =HVIS(B4="";"";A3+1), hvor B4 er kundenavn. 2) På fakturaen kan der hentes det maksimale nr. (det seneste) med eksempelvis =MAKS(Ark1!A:A) hvor ark1!A:A er kundekartoteket med kolonnen for kundenr. Herefter er det en smal sag at hente navn o.s.v. ved hjælp af LOPSLAG.
Avatar billede sia016 Nybegynder
17. september 2003 - 11:33 #3
Er der et sted på nettet hvor man kan se eksempler på dette og evt kopiere disse sikkert simple formler?
Avatar billede sia016 Nybegynder
17. september 2003 - 11:35 #4
Til mrjohn

God idé, men jeg vil gerne have muligheden for bare at indtaste kundenr i fakturaen og så dukker det rigtige navn op.
Avatar billede janvogt Praktikant
17. september 2003 - 11:35 #5
Jeg kan godt sende dig et lille eksempel.
Har du en mail-adresse?

Alternativt kan du sende mig en mail på janvogt@esenet.dk
Avatar billede sia016 Nybegynder
17. september 2003 - 11:51 #6
Du kan sende det til Mail@jasafoto.dk
Avatar billede janvogt Praktikant
17. september 2003 - 13:31 #7
Sendt eksempel.