Avatar billede homey Nybegynder
17. september 2003 - 08:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjern printer på en remote pc via script

Hej alle

ER der nogen der kan hjælpe mig med et script, der kan fjerne en printer på en remote pc, ved hjælp af et script.
Avatar billede medions Nybegynder
17. september 2003 - 08:45 #1
Det kan da ikke lade sig gøre!
Du ka' jo ikke komme til at afvikle et script på en anden mands computer, hvis du kunne det ville der være dobbelt så mange viruser i verden som der allerede er!

//>Rune
Avatar billede homey Nybegynder
17. september 2003 - 09:28 #2
Hvis man kan stoppe en service, kan man så ikke????, men kan godt se din pointe...
Avatar billede medions Nybegynder
17. september 2003 - 09:31 #3
Du ka' jo ikke stoppe en service på en der sidder på denne IP adrese: 196.160.222.245

!

Det kunne jo gå gruelig galt! ;o)
Du kan sagtens stoppe en serivce på den computer du sidder på fysisk, men ellers ikke!

//>Rune
Avatar billede homey Nybegynder
17. september 2003 - 09:36 #4
Nej, ikke på en pc som ikke er på samme netværk, men kan godt stoppe en service på en pc som er på det samme netværk...
Problemet er man har fjernet en printer fysisk, men printeren eksistere stadig hos brugerne...
Avatar billede homey Nybegynder
17. september 2003 - 09:48 #5
Okay, hvis man skal stoppe en service skal man selvfølgelig bruge et tool.. fra resource kit...
Avatar billede homey Nybegynder
17. september 2003 - 09:50 #6
Du har jo nok ret... Så skal man rund til alle brugerne... hmm, ømme ben *gg* so hrz your poinz...
Avatar billede medions Nybegynder
17. september 2003 - 10:30 #7
;o)
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. september 2003 - 18:45 #8
For lige at lave en lille opfølgning på denne tråd. Man kan sagtens via alm. script starte/stoppe en service hvis man har administrative rettigheder til det. Det kræver blot at man er på samme netværk. Jeg er ret sikker på at man kan fjerne en printer på en remote maskine via. en logon script, jeg har ikke noget eksempel på det lige nu og her, men jeg skal lige kigge efter det.

Man kan ihvertfald tilføje en printer på en remote maskine via logon script.

VH CK