Avatar billede askgaard Nybegynder
17. september 2003 - 06:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cisco806 kan ikke klare mange forbindelser.

Hej.

Jeg har en Cisco806 router siddende på et TDC adsl 512/512.
Jeg oplever tit problemer, når jeg kobler op til min styring udefra. Den opretter mange forbindelser, for et se forskellige aktuelle statusser. Dette er ikke noget min router er glad for. Det er ligesom om, at den går ned, eller ikke har kraft nok til, at klare det. Jeg ville nu mene, at en Cisco 806 skulle kunne klare det.
Det der sker er, at forbindelsen for et utroligt "lag", og det kan vare timer inden den er klar igen. Den eneste løsningsmetode indtil videre, har været at trækket strømstikket ud af routeren, og derved lade den starte forfra, og så er der jo ikke nogen ip nat translations tilbage, og så kører den fint nok igen. Lamperne for trafik på både lan og wan siden lyser bare når det sker, i stedet for, at blinke.

Show version giver følgende ud.
Cisco806#show version
Cisco Internetwork Operating System Software
IOS (tm) C806 Software (C806-O3SY6-M), Version 12.2(4)YH, EARLY DEPLOYMENT RELEA
SE SOFTWARE (fc1)
Synched to technology version 12.2(7.1)T
TAC Support: http://www.cisco.com/tac
Copyright (c) 1986-2002 by cisco Systems, Inc.
Compiled Thu 23-May-02 22:34 by ealyon
Image text-base: 0x80013170, data-base: 0x807432E4

ROM: System Bootstrap, Version 12.2(4r)XM2, RELEASE SOFTWARE (fc1)
ROM: C806 Software (C806-O3SY6-M), Version 12.2(4)YH, EARLY DEPLOYMENT RELEASE S
OFTWARE (fc1)

Cisco806 uptime is 12 hours, 41 minutes
System returned to ROM by power-on
System image file is "flash:c806-o3sy6-mz.122-4.YH.bin"

CISCO C806 (MPC855T) processor (revision 0x402) with 30720K/2048K bytes of memor
y.
Processor board ID VMS06250J0B (1648615630), with hardware revision 0000
CPU rev number 5
Bridging software.
2 Ethernet/IEEE 802.3 interface(s)
128K bytes of non-volatile configuration memory.
8192K bytes of processor board System flash (Read/Write)
2048K bytes of processor board Web flash (Read/Write)

Configuration register is 0x2102

Jeg håber på, at der er nogen der kender en løsning på problemet.

Mvh Thomas.
Avatar billede rubeck Nybegynder
19. september 2003 - 12:03 #1
Du kan cleare nat translations med en "clear xlate"...

/Rubeck
Avatar billede askgaard Nybegynder
19. september 2003 - 13:05 #2
Jeg har kigget i routeren, og der er ikke en xlate kommando under clear. Hvad skulle det også hjælpe, at clear nat translations, når de bliver bygget op igen, går den kold en gang til. Du kan jo også cleare den ved, at lave en reboot af routeren.

/Thomas.
Avatar billede rubeck Nybegynder
19. september 2003 - 13:54 #3
Hejsa...

Sorry, kommandoen hedder "clear ip nat translation". Der var gået PIX i den... :-)

Jeg ved det ikke afhjælper dit problem, men HVIS det er NAT- translations der stopper din router, så slipper du ihvertfald for at tage strømmen.

Det du også kan prøve at sætte time- out'en lidt ned. Denne er 24 timer pr. default for TCP translations og 5 min for UDP....(undtagen DNS opslag)

Det kan du gøre med kommandoen "ip nat translation tcp-timeout <secs>" (hhv udp-timeout)

Dette er kun ideer...

/Rubeck
Avatar billede askgaard Nybegynder
05. april 2006 - 08:01 #4
Takker mange gange