Avatar billede uja Nybegynder
16. september 2003 - 20:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Laptop - Varme

Jeg har et mere eller mindre irreterende problem med min Laptop. Det er en Medion Laptop med P4 2.6ghz Processer og et Nvidia 488 Go graffikkort. Problemet er at når jeg spiller relativt krævende spil som FS2002, Race Driver og flere af den slags der godt kan trække tænder ud af computer og graffikkort så er det som om den bliver overophedet og spillet begynder at lagge. Derudover er der et eller andet inde i maskinen der begynder at pive samtidig med. Meget svagt men det er sådan at man lægger mærke til det. Er der nogen der ved om der er en løsning på det problem? Jeg vidste godt på forhånd at den kunne blive meget varm men at den bliver så varm at hardware'en ikke kan holde til det havde jeg nu ikke regnet med. Der er nogen der har fortalt mig at det kan være på grund af min driver men jeg har umiddelbart ikke kunne finde en opdatering til 488 Go kortet. Any suggestions?
Avatar billede lassevang Nybegynder
16. september 2003 - 20:55 #1
Er den ny vis den ikke er... så tjek blæseren
Avatar billede uja Nybegynder
16. september 2003 - 21:00 #2
Jeg købte den sidst i Februar i år. Så har jeg lige et spørgsmål til, hvordan chekker man blæseren på en Laptop? Jeg ville helst være fri for at skulle skille den fra hinanden. Der plejer kun at komme noget dårligt ud af mig med en skruetrækker.
Avatar billede lassevang Nybegynder
16. september 2003 - 21:02 #3
det har jeg ingen anelse om spørg en anden
Avatar billede razorjtr Nybegynder
18. september 2003 - 21:27 #4
Hele problematikken med P4 som mobil processor har Intel nu løst med P-M.
P4-M er lavet som en desktop procesor og ikke en Mobil processor. Derfor er varmen meget høj i en bærbar med P4-M når du belaster den over et længere stykke tid. Når man så oven i hatten sætter endnu et varmeapperat ind bestående af en grafikchip fra Nvidia kan det være svært at køle nok for de blæsere der sidder i en bærbar. Forsøg dig med en blæser der blæser ind hvor der er riller på den bærbare eller sæt din processor frekvens ned via software der normalt følger med. Dette kan give lavere temperatur = bedre performance.
Husk at jo varmere den processor er - jo kortere levetid på din bærbare. Jeg vil dog indlevere den til rep på den blæser som hyler - der er ikke noget værre end en "hyler" :D

God fornøjelse..