Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 20:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves denne graf?

Hej.
Jeg sidder og skal vise nogle forskellige områder som baggrund på grafen overnpå disse skal der så være evt. kurver og/ eller søjler! De bagvedliggende områder skal være dynamiske. Kunne man evt. lave noget med en macro der affyrer sig selv ved ændring af et tal eller kan man klare det med en brugerdefineret diagram type?

Se hvad jeg mener her:
http://www.jaho.dk/test/spx_file001.jpg
Avatar billede mrjohn Nybegynder
16. september 2003 - 21:08 #1
Håber jeg har forstået spgm. Prøv at lave diagrammet som område - stablet område. Dataområdet skal indeholde Skærringspunkterne på y-aksen hvor der skal ske farveskift samt dataene som skal vises som eksempelvis en kurve. Datarækkerne som indeholder skæringspunkterne for farveskiftet skal være konstante hele vejen igennem, hvorimod datene for kurven selvfølgelig kan variere. Når diagrammet er lavet, markeres kun dataserien som skal fremgå som en kurve og herefter ændres diagramtypen til kurve (kun for den ene dataserie) Herved opnås en dynamisk baggrund som er = dataserierne for diagramtypen område og datarækkerne for disse serier kan ændres direkte. Den var lang, og det er lidt snyderi, men det var den eneste måde jeg kunne få det til at virke o:)
Avatar billede bak Seniormester
16. september 2003 - 21:27 #2
Godt tænkt mrjohn, og det virker uden makroer :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 21:34 #3
hmm det kan jeg ikke få til at funke. Kan ikke få søjerne stablet :O(
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 21:35 #4
min mail er bobstar@sol.dk, hvis du vil sende xls'en til mig :O)
Avatar billede mrjohn Nybegynder
16. september 2003 - 22:44 #5
Janus 007: Funker det ? Jeg er spændt på resultatet.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 22:47 #6
Jeg har ikke modtaget noget på mail :O(
Avatar billede mrjohn Nybegynder
16. september 2003 - 22:54 #7
Ok, prøver lige igen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 23:06 #8
Det var da sært, jeg har stadig ikke fået nogen mail. Måske er sol.dk nede... æv... ville ellers gerne have set den i aften. Skulle bruge det til imorgen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 23:36 #9
Så fik jeg den...
Jamen det var sqda en smart måde at klare det på! Tak for hjælpen :O)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. september 2003 - 23:40 #10
Men man kan sige det er lidt ærgeligt at man skal lave lige så mange horisontale "ens" værdier som vertikale x-værdier. Det er ikke noget der sker dynamisk jo :O(
Avatar billede mrjohn Nybegynder
17. september 2003 - 09:35 #11
Nu kender jeg ikke dine data, men dynamikken kunne måske klares ved på en eller anden måde at sammenkæde de horisontale værdier med hele dit datasæt, f.eks i forhold til værdierne på y-aksen e.a. Yddyb evt. lidt mere :-)