Avatar billede isaac Nybegynder
16. september 2003 - 19:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Dual bundkort??

Skal man bruge en special størrelse Strømforsyning til et dual bundkort som køre PIII 550
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 19:42 #1
Nej det er ikke nødvendigt
Avatar billede isaac Nybegynder
16. september 2003 - 20:08 #2
Er der andre som har lidt kloge ord om det? :)
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 20:12 #3
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 20:13 #4
Hvis det er et ATX bundkort tror jeg det ikke.. Er 99% sikker på du ikke skal, men vent og se om andre kan sige det modsatte
Avatar billede isaac Nybegynder
16. september 2003 - 20:17 #5
Det fik jeg ikke meget ud af...
Kun af der var en som var glad for at han kørte PIII
Avatar billede thatalas Nybegynder
16. september 2003 - 20:41 #6
kører selv med Duel bundkort, og det eneste du skal være opmærksom på er at bundkortet vil suge en del mere strøm end man lige forventer... Du skal op og ligge på 450w eller derover, du skal bare være opmærksom på at støjniveauet stiger betydligt. -så mit forslag er at støjisulere både kabinetet og psu'en, samt at købe højt mulig watt output
Avatar billede isaac Nybegynder
16. september 2003 - 20:43 #7
<<Thatalas

hvilke CPU'er køre du med??
Avatar billede thatalas Nybegynder
16. september 2003 - 20:45 #8
jeg kører med AMD 2100+ MP, med tre harddiske, cdrom, ati radeon 9700 og seks kabinet kølere
Så jeg presser min psu til det ydereste, da jeg kun kører med 400w
Avatar billede isaac Nybegynder
16. september 2003 - 20:49 #9
Ok! Så bliver jeg nød til at afvise dit svar!

Spørgsmålet gik ud på "dual PIII 550", og de kræver i hvertfald ikke så meget som amd 2100+, så meget kan jeg i hvertfald selv regne ud :)
Avatar billede thatalas Nybegynder
16. september 2003 - 20:54 #10
hehe... det er rigtigt at strømforbruget hod intel er mindre en amd, men selv en standard intel konfiguration med en enkel pros. kræver 350 psu
Det er kan kun lade sig gøre at måle hvor meget hele din computer vil kræve, hvis du lader en elektromekaniker undersøge den.
Desuden skal du huske på at AMD 2100 "kun" er 1.4 Ghz og derfor læner sig meget op af PIII 550