Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. september 2003 - 18:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Farveformatering af celler - igen

Jeg ved at jeg skal bruge 'conditional formatting' for at lave det her og jeg har set løsningen her på Eksperten, men nu har jeg brugt det meste af en time på at søge efter det uden resultat.

Jeg har et ark hvor jeg gerne vil have hver anden linie i et område til at være en anden farve.
Jeg er med så langt at jeg skal lave en formel i 'conditional formatting' der returnerer en eller anden testværdi.
Jeg bruger en engelsk Excel
Det er ikke sikkert at alle linier i området indeholder data, men de skal farves alligevel.
Farverne skal forblive på plads, selv om jeg sorterer på data i området.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
16. september 2003 - 19:14 #1
Formlen skal være noget i retning af
= (integer(row()/2)) = (row()/2)
Formlen er sand for lige rækker og falsk for ulige rækker
Avatar billede mrjohn Nybegynder
16. september 2003 - 19:48 #2
Til orientering kan denne indsættes i den danske version, hvor man står i en vilkårlig celle i række 2 og bruger betinget formattering (formaterer de lige rækker). =LIGE(RÆKKE(2:2))/2=RÆKKE(2:2)/2. herefter kopieres formatet igennem arket.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. september 2003 - 20:02 #3
stefanfuglsang >  det kan jeg ikke få til at vise noget som helst ;-(
Avatar billede kabbak Professor
16. september 2003 - 20:08 #4
http://www.eksperten.dk/spm/349027

er det den du kikker efter
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. september 2003 - 20:12 #5
kabbak> måske kunne det anvendes - hvad hedder REST i den engelske version ?
Avatar billede kabbak Professor
16. september 2003 - 20:17 #6
er det ikkke MOD
Avatar billede kabbak Professor
16. september 2003 - 20:20 #7
=MOD(ROW();2)=0
Avatar billede kabbak Professor
16. september 2003 - 20:20 #8
er ikke sikker har ikke engelsk version
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. september 2003 - 20:40 #9
kabbak> det var da lige det der skulle til.  Kast et svar for at få dine points
Avatar billede kabbak Professor
16. september 2003 - 20:43 #10
ok et svar ;-))