Avatar billede spm Nybegynder
16. september 2003 - 15:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

avanceret bredbånds styring

Hej eksperter.
Jeg har et lille lokalt netværk som deler en bredbånds linje.
Jeg vil høre om det er muligt at lave det sådan at når der er en computer der bruger internettet så får denne computer alt bredbånd, og når så computer nr2 blir tændt så bliver bredbåndslinjen delt så hver får 50% og når så computer nr3 blir tændt bliver bredbåndslinjen delt så hver får 33% osv... er det muligt??
samtidigt kunne jeg også godt tænke mig at sætte en max grænse for antal mb der kan downloades...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 15:24 #1
http://www.netlimiter.com/
det er vist det nærmeste du kommer det
Avatar billede mfalck Praktikant
16. september 2003 - 15:34 #2
traffic control tool designed for Win98/Win98 SE, WinME, Win2000 and WinXP ? passer vist ikke til denne kategori
Avatar billede mfalck Praktikant
16. september 2003 - 15:36 #3
kig evt på

http://www.eksperten.dk/spm/247756

eller lav en søgning på eksperten - der er mange som spørger om dette
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 15:37 #4
nej jeg var lidt for hurtig der.. :(
Avatar billede mfalck Praktikant
16. september 2003 - 15:38 #5
jeg ved dog ikke om programmet understøtter det du vil - normalt sætter man bandwith-sharing op således at man altid allokerer en vis type trafik (f.eks ssh og mail) og så er der frit slag i bolledejen om resten. Alternativet er at man altid deler op i tre dele. Men der er sikkert nogen som har lavet det du vil have.
Avatar billede spm Nybegynder
16. september 2003 - 20:26 #6
Jeg har lige rodet lidt rundt på min RH9 server og i mappen: /etc/rc.d/init.d/ fandt jeg en fil der hedder cbq  men jeg synes nu lige den ser lidt uoverskuelig ud.. noget som kan fortælle kort hvad der skal ændres, eller er det en støre process??
Avatar billede nfogh Nybegynder
19. september 2003 - 11:37 #7
Check evt denne her ud. Den er nu beregnet til større netværk med masser af trafik, men den sørger for at www traffik og lignende altid får god forbindelse i forhold til p2p. http://www.vectory.com/myserver-howto/scrips/p2p-shaper_v0.2/