26. december 2000 - 11:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort køb

Hejsa

Jeg står overfor den svære beslutning at skulle købe grafikkort men market byder på så meget så jeg har ingen andelse om hvad jeg skal købe
Min computer er en k6-2 400MHz med 64 MB ram og jeg har lige nu et Riva TNT med 16 MB ram

På forhånd tak
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. december 2000 - 12:02 #1
GeForce 2 MX daytona, til 1300 kr,- Du får en rigtig god ydelse for pengene!
Avatar billede msmows Nybegynder
26. december 2000 - 12:05 #2
Lidt svært at svare på, kan se du bruger k6-2. En del super7 bundkort har problemer med at levere strøm nok til de lidt heftigere kort. Hvilket bundkort har du?
Avatar billede grandjean Nybegynder
26. december 2000 - 12:09 #3
Jeg har lige købt et Daytona Geforce 2 MX kort og det er kanon godt også kan du få det til omkring 1100-1200. Jeg har selv en K6-2 400MHz og det virker uden problemer.
Hvis du ikke vil bruge så mange penge så er et Riva TNT2 også udemærket.
Yderligere oplysninger om forskellige kort har jeg sent over e-mail
26. december 2000 - 12:14 #4
mit bundkort er et: Asus P5A, min AGP port understytter AGPx2
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. december 2000 - 12:41 #5
Well!!
Det er jo ikke ligefrem en monster maskine du har dig! Så spørgsmålet er hvor meget mere ydelse du får ud af den!
Du kan på ingen som helst måde ydnytte en Gerforce2 fuldt ud, men hvis at du har planer om at opgradere din maskine så ja! Så er der vist ikke så meget at rafle om!
Ellers er et RivaTNT 2 ganske udemærket!
Bare hold dig langt væk fra M64 modellen!
Avatar billede msmows Nybegynder
26. december 2000 - 13:10 #6
Det er et af de kort der kan have problemer med strømforsyningen. Har du en kammerat der har et kort af den type du evt. overvejer, så prøv at se hvordan det kører i din maskine. ;o)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. december 2000 - 13:15 #7
du skal aldrig sætte et riva tnt II i sammen med en amd cpu, det vil kun give prob.

//Carsten
Avatar billede msmows Nybegynder
26. december 2000 - 13:18 #8
>>carsten lusk. der findes diverse patches der løser problemerne. hvilke afhænger af bundkort/chipset.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
26. december 2000 - 13:24 #9
zyphon >> Hvad er der galt med RivaTNT 2 M64?
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
26. december 2000 - 13:25 #10
carsten lusk >> Hvordan det?
Avatar billede wichpower Nybegynder
26. december 2000 - 16:06 #11
Carsten lusk>>
Nu har jeg bygget gud ved hvor mange maskiner AMD og Riva TnT II, og har indtil dags Dato aldrig haft et enkelt lille problem!! Det må jo bare være dig der har lavet ged i et eller andet!!

Wichpower
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. december 2000 - 16:34 #12
Nej da, det er et fact at mange Socket7 mobo\'s ikke på nogen måde kan håndterer AGP kort. Nogle kan ved hjælp af driverer, men blandt andet Epox\'s Socket7 boards har haft probs med dem.

lalalalal(etc):
Efter som du har et Asus P5A skal du installerer de nyeste AliAGP driverer, ellers funker chipsettet ikke sammen med GF MX kortet.
De nyeste driverer finder du her:
http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/aliagp68.zip
Vær sikker på at inst. disse driverer inden du sætter kortet i maskinen.
Derefter skulle kortet meget gerne kunne sparke dine spil til at kører bedre.
26. december 2000 - 17:13 #13
jeg har besluttet mig for at købe et Daytona geforce 2 MX og da \"grandjean\" gav mig alle oplysningerne og priser på det billigeste sted, får han pointene

Tak for hjælpe
Avatar billede bandit1 Nybegynder
27. december 2000 - 01:44 #14
Den er god nok det med at man får øretæver når man bruger et riva tnt 2 kort sammen med en amd chip, men kør win 98 me og alle problemerne forsvinder, det er mit råd, der er de driver i man skal bruge, og det virker
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. december 2000 - 12:36 #15
andyholt>>
Det er bare en af de billigere udgaver af kortet! Dvs. at man får ikke så meget ydelse ud af det!

se evt. et skema over de forskellige tnt2 chips her
http://www.nvidia.com/Pages.nsf/pages/RIVA_TNT2_Comparison
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. december 2000 - 12:39 #16
>>carsten
Er ikke sikker på at det er AMD processoren der giver problemer. Men hvis at bundkortet har en ALI chip så er det derfor! =)
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. december 2000 - 12:48 #17
Hvorfor mon han skulle have points\'ne når jeg svarede først? - Ligemeget...