Avatar billede romme Nybegynder
15. september 2003 - 17:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trafik måling på Cisco 515

Jeg har en Cisco PIX 515 firewall og vil gerne måle indgående og udgående trafik i antal bytes pr. IP på mit netværk.
Jeg har opsat syslog server og den logger fint, men der er ingen detaljer om hvor mange bytes der er for hver forbindelse.

Her lige lidt info om firewallen:
-----------------------------------------------------------
PIX Version 4.4(4)
Compiled on Thu 06-Jan-00 16:07 by pixbuild
PIX BIOS (4.0) #0: Tue May 18 16:29:54 PDT 1999

Hardware:  PIX-515, 64 MB RAM, CPU Pentium 200 MHz
Flash strata @ base 0x300
-----------------------------------------------------------Syslog logging: enabled
    Timestamp logging: disabled
    Console logging: disabled
    Monitor logging: disabled
    Buffer logging: disabled
    Trap logging: level debugging, facility 20, 2033 messages logged Logging
to inside x.x.x.x
-----------------------------------------------------------

/Romme
Avatar billede signout Nybegynder
19. september 2003 - 17:31 #1
Det kommer ikke med i sysloggen
Du skal sætte trafic flow log op til at logge til en ACS server i stedet.
Avatar billede matic Nybegynder
21. september 2003 - 00:20 #2
Ellers kan du også sætte den op til at køre mrtg du kan se mere påp mrtg.com

hvor du bruger snmp til at få det ud med
men der vil du kun få hastigheden på hver af dine interface på din pix.
Avatar billede signout Nybegynder
21. september 2003 - 00:45 #3
MRTG er upræcist, men giver nogle fine grafer af den slags chefer er glade for.
Avatar billede infolink Nybegynder
26. juli 2004 - 14:00 #4
Du kunne også bruge http://www.intermapper.com/ (overvågning) eller cybergauge fra neon software. http://www.neon.com/CGwin.html (denne er nok det du er ude efter)
de kan nok klare alt hvad du gerne vil.
Cybergauge kan du hente i en demo. sæt så snmp adgang op i din pix og du kan måle traffik.
hvis du vil have grafer for hver maskine skal du monitorere din switch med cybergauge.
Avatar billede romme Nybegynder
20. september 2004 - 09:28 #5
En opdatering til version 6 gør det muligt, at se alt.