Avatar billede alex-87 Nybegynder
14. september 2003 - 20:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blaster virus

Hej Ekspert.

Min ven og mig har et meget stort problem...
Vi er blevet angrebet af virusen "blaster" og vi har prøvet at formatere hans computer 2 gange nu...
Nu er vi ikke en gang sikre på det er en virus..
Hvad skal vi gøre?!

Mvh Theis og Alex
Avatar billede speakfreak Nybegynder
14. september 2003 - 20:52 #1
Avatar billede speakfreak Nybegynder
14. september 2003 - 20:53 #2
Avatar billede arlet Juniormester
14. september 2003 - 20:55 #3
Avatar billede arlet Juniormester
14. september 2003 - 20:56 #4
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2003 - 20:58 #5
Når I har formateret computeren skal I updatere den med næsten alt fra Windows Update. Microsoft havde faktisk ca. 1 måned før det store angreb lagt en patch op.
Avatar billede alex-87 Nybegynder
14. september 2003 - 20:59 #6
Prøver..
Men hvordan kan det være den stadig er der efter vi har formateret hans harddiske?
Avatar billede arlet Juniormester
14. september 2003 - 21:00 #7
hvorfor tror du det er blaster???
Avatar billede arlet Juniormester
14. september 2003 - 21:01 #8
Er det klaret, siden du allerede har afvist mit svar...
Avatar billede alex-87 Nybegynder
14. september 2003 - 21:16 #9
Fordi den har de samme symptomer som blaster!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2003 - 22:13 #10
Blaster er på sin vis ikke en virus men en orm. Den "ustyrlig sjove" person som har lavet den, har fået fat i IP-adressen og bliver bare ved med at sende til den. Hvis I har mulighed for det så hente alle updateringerne på en anden maskine og brænd dem på en cd. Pil netstikket ud af den indficeret maskine (er der ikke adgang til nettet kan hackeren heller ikke komme til jer). Updatere maskinen. Fungerer dette ikke, så hente en firewall, f.eks. ZoneAlarm, og installerer det på maskinen. En firewall gør at kun de porte er åbne som I synes skal være åbne.