Avatar billede www.jesper Nybegynder
14. september 2003 - 17:27 Der er 6 kommentarer

PHP på computer uden webserver

Jeg har en cd med et website jeg har lave i php. Kan man ikke lave et eller ander halløj, så mine php sider kan ses på computere der ikke har php installeret? Jeg bruger ikke nogen database eller andre ikke 100% php ting. Så hvis man på en eller anden måde kunne brænde php med på cd'en (mener det fylder omkring 40 mb) og så på en eller anden smart måde få alle siderne fortolket af php.
Avatar billede ckh Nybegynder
14. september 2003 - 17:38 #1
Du er nødt til at have adgang til en server da php netop er serverside-language. Men hvis du kan få lov til at installere en apache-server på den enkelte computere kan det lade sig gøre.
Du kan hente en fix og færdig exe-fil med php og apache her:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=9325&release_id=75430
Avatar billede www.jesper Nybegynder
14. september 2003 - 17:53 #2
ehh... PHP er da ikke afhængig af en webserver. Du kan da bare skrive "php filen.php -alt_muligt > filen.html" via en kommandolinje og vupti, du får lavet filen.php om til filen.html, med alle php tingende fortolket.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. september 2003 - 17:55 #3
Hvis det essentielt set er en statisk site (du siger uden database), kan
man "dumpe" dit site til et sæt statiske HTML-sider. Det findes der programmer
der kan (måske kan IE - ved det ikke).

Er det sådan noget du tænker på?
Avatar billede martinhh Nybegynder
14. september 2003 - 17:59 #4
Tror gerne han vil have en php-fortolker, bare uden en webserver installeret. Tror han gerne vil have fortolkeren med på sin cd... Men jeg skal ikke gøre mig klog på noget som helst ang. php, så jeg lader jer andre...
Avatar billede binderup Nybegynder
14. september 2003 - 18:25 #5
Avatar billede fangel Nybegynder
15. september 2003 - 18:38 #6
mozPHP - et plug-in til Mozilla der gør det istand til at afvikle PHP ;)

find det på mozdev.org

Morten