Avatar billede d0r3x Nybegynder
14. september 2003 - 12:44 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

comp´en sætter sig, hvorfor?

Håber i kab hjælpe mig.. når jeg spiller nogle lidt mere krævende spil såsom cycling manager 3 og vice city, så sætter min comp sig.. jeg har prøvet at formatere c drevet, og har fået nyt grafkort et par gange.. nogle som kan hjælpe mig?
Avatar billede c-holst Novice
14. september 2003 - 12:47 #1
cpu? ram?, varmeudvikling? fejlmeldinger? nyeste driver?
Avatar billede carbonic Nybegynder
14. september 2003 - 12:48 #2
tjek hvor varm din comp bliver. Det lyder som et varme problem
Avatar billede c-holst Novice
14. september 2003 - 12:53 #3
undsyld min kortfattethed. har du et program der kan måle din cputemp, ellers mener jeg at aida32 kan
Avatar billede halifax Nybegynder
14. september 2003 - 13:19 #4
Min gør det samme i fx. MOHAA uden fejlmedd., vilkårlige tidspnkter. Går i helt sort skærm, ALT+F4, Ctrl+Alt+Delete samt Reset-knap virker ikke. Kun en hård genstart kan bruges.
Er det ligeså med din?

Har ikke varmeprobs., men mistanke til RAM eller grafik-RAM.
Prøv med en RAM test, memtest86
www.memtest86.com
Avatar billede d0r3x Nybegynder
14. september 2003 - 16:12 #5
ja det er ligesom din.. men jeg ved at den ikke har de store varme probs..
Avatar billede d0r3x Nybegynder
14. september 2003 - 16:15 #6
eller hvis 47 grader er for varmt så v jeg ikk...?
Avatar billede kxrider Nybegynder
14. september 2003 - 19:11 #7
Hvilken cpu? hvor hurtig?
Avatar billede d0r3x Nybegynder
14. september 2003 - 20:06 #8
AMD 1800+ 1533 mhz.. men ka det evt. være noget med AGP porten?
Avatar billede halifax Nybegynder
14. september 2003 - 21:46 #9
Det er ikke et varmeproblem ved kun 47 grader.
Min finder også på at låse i et gl. ikke-krævende DOS spil. Så jeg tror ikke det er AGP porten eller grafikkortet.

Tror mest på RAM fejl efter som ALT på comp'en låser. Har endnu ikke fået testet mine RAM med programmet nævnt ovenfor.  :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2003 - 00:12 #10
Når alt låser kan også være varmeproblem på grafikkortet......

Prøv at åbne kabinettet.......

Jeg havde problemer med at låste på min når jeg spillede......
Fandt ud af det var GPU'en der blev for varm......
Så jeg måtte have en kabinetblæser i og flyttet det PCI kort der sad ved siden af mit grafikkort (mit er et GeForceFX 5200).....

/Tubber
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2003 - 00:51 #11
Godt bud fra tubber.  :)  Låser ALT hvis det skyldes GPU'en?

Jeg har længe haft kabinetsiden åben. Har et gl. GeForce2 u/køler. Og det sker alligevel...

Tror derfor på RAM fejl - uden at vide om det er d0r3x's problem.
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2003 - 06:55 #12
Ja det gjorde min i hvert fald, og den passive køler på mit kort kunne bruges til at stege bøffer på.........
Avatar billede nopsen Ekspert
15. september 2003 - 14:05 #13
Det er en dårlig ide at køre med åbent kabinet, da kabinet og kølesystemer er indrettet til at give den rigtige luftgennemstrømning gennem kabinettet, dette opnår man ikke ved at fjerne siderne på den, tværtimod kan det ødelægge køle-effekten.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
15. september 2003 - 15:20 #14
har det altid gjordt det, fordi de gamle geforce 2 kort havde problemer med det, og så var det lige meget om man satte ekstra kølere i, de kort var bare fucked up, udskyld mit ordsprog.
så hvis det altid har gjord det, er der nok ikke så meget at gøre.

//NKB
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2003 - 15:50 #15
nk_bitsch - Det er ikke oplyst nogen steder at d0r3x har GeForce2 kort. Hvad er det lige du forsøger at svare på? - Eller er det bare de 200 point.....
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
15. september 2003 - 16:40 #16
fuck det, jeg tog fejl af af dig og d0r3x, det må i sq undskylde
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2003 - 16:41 #17
Min har fået bedre køleevne både på HD, CPU og GPU ved at tage den ene side af mit kabinet samt sætte en kabinetblæser.......

Sætter jeg siden på låser den stadig når jeg kører et meget krævende spil....

/Tubber
Avatar billede d0r3x Nybegynder
15. september 2003 - 16:50 #18
jeg har et radeon 9500pro somsagt har det sat sig med et par andre grafkort.. men pludselig begyndte det at sætte sig med et andet grafkort oz selvom jeg har skiftet.. så det er nok mine ram der failer.. nogle der har et prog hvor man ka se om der er noget galt med dem?
Avatar billede d0r3x Nybegynder
15. september 2003 - 16:51 #19
udover memtest86..
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2003 - 17:09 #20
Du kan bruge Aida32 til at benchmarke dine ram

Det kan hentes her:
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Der er også SiSoft Sandra2000 - søg på www.google.com......
Avatar billede d0r3x Nybegynder
15. september 2003 - 17:42 #21
altså nu har jeg benchmarket den igennem Aida32 og der vil den ikk vise at den har nogle ram :( vil det så ik sige at det er rammene der er noget galt med?
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2003 - 18:36 #22
Jo højst sandsynligt
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
15. september 2003 - 18:47 #23
er du sikker på at du har trykket dem ordentligt ned  i bundkortet
nogle bundkort har rat hårde ram slotte
Avatar billede d0r3x Nybegynder
15. september 2003 - 21:19 #24
hmm den ka vel ik starte op hvis rammene ikke sidder ordentligt i?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2003 - 21:31 #25
Så'n ren nysgerrighed: hvad er begrundelsen for at akceptere svar fra nk_bitsch?  ..og dermed lukke spørgsmålet.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
15. september 2003 - 21:33 #26
tja. godt nok er jeg glad for point'ne, men det syntes jeg også var underligt
Avatar billede diverx Nybegynder
15. september 2003 - 21:35 #27
Jeg har selv haft samme problem det løste sig da jeg satte agp ned fra 4x til 2x og alle min problemer var væk :-). Jeg har selv et Geforce2mx440.
Ellers modtog jeg nedenstående fra en kammerat, som han har modtaget fra nvidia som du evt kan prøve hvis det med agpporten virker.
------
Here are our recommended BIOS setting that will allow the card to work better on VIA chipsets:

PnP O/S Installed: Enable
VGA Pallet Snooping: Disable
PCI Latency Timer: 32
Peer Concurrency: Disable
Video BIOS Shadowing: Disable
Video BIOS Cacheable: Disable
Video RAM Shadowing: Disable
Video RAM Cacheable: Disable
USWC Options: Disable (or set to UC)
Passive Release: Enable
Delayed Transaction: Enable
VGA Boot Sequence: AGP
AGP/Graphics Aperture Size: 32MB or 64MB (try 32MB and it is stable, then you might want to bump it up to 64MB)
AGP Turbo Read Mode: Disable
AGP Turbo Write Mode: Disable
AGP Transfer Mode: 2x (if 4x is stable, then you can leave it at 4x)
AGP Fastwrite: Disable
AGP Sidebanding: Disable

With the 29.42 and 30.82 drivers, we have made some tweaks to allow them to work with VIA chipsets better as well.

You should also install the latest VIA 4 in 1 drivers (you mentioned you installed drivers for your motherboard but did not state whether they were the latest versions) because VIA has also improved their drivers to allow them to work better under Windows
XP.

Thank You,
Manuel
NVIDIA Support
-------

Jeg går udfra et du selv kan "sortere i de ting der kan bruge til dit grafik og /eller bundkort
Avatar billede d0r3x Nybegynder
16. september 2003 - 20:25 #28
hmm jeg har ikk accepterte det spørgsmål med vilje.. så det har været en fejl :| men nu har jeg ikk nvidia men radeon så jeg v ikk om det ku hjælpe.. men jeg prøver at låne nogle ram af en m8 så ser vi om det er det der er i vejen jeg takker for det hjælp i har givet mig :)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. september 2003 - 00:25 #29
Du skal desværre nok ikke regne med flere indlæg da spørgsmålet er lukket. Ikke med din vilje.

nk_bitsch kunne (burde?) oprette et spørgsmål til dig, hvor han gav dig de 200 point tilbage.

For dem kunne du oprette et nyt spørgsmål, da dit problem ikke er løst.

Mon der sker noget fra nk-bitsch?  :)
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
17. september 2003 - 07:57 #30
tja... så lad gå..

jeg opretter et spørgsmål i hardware der hedder : HEJ..

opret bare et svar der..

//NKB
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. september 2003 - 08:16 #31
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
17. september 2003 - 13:17 #32
nå ja, glemte link