Avatar billede michael007dk Nybegynder
13. september 2003 - 23:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mailserver baseret på sql

Hey

JEg søger en mailserver der er baseret på en sql database fx mysql. Det skal være sådan jeg kan oprette brugere og ligende vi alm sql.
Jeg ved at merak kan og det er noget i den retning, jeg har brug for, men merak er for dyr når man skal have mulighed for sql.
Nogen der kender en mailserver der kan ca det samme som merak?
Dem der ikke kender merak - kender i en mailserver hvor man kan styre alt via sql?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2003 - 23:08 #1
James (http://james.apache.org/) leverer SMTP og POP3 server, kan sættes
op til at bruge database (enhver database du kan få en JDBC driver til = stort
set alle databaser) og er gratis !

Jeg har ikke selv erfaring med den.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
13. september 2003 - 23:39 #2
Ok - skal lige se på den.

Glemte lige at sige at det selvfølgelig skal være til windows.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2003 - 23:42 #3
James er java. Du kan køre den på Windows, Linux og stort set alle andre
platforme.