Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 20:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kryptering i Windows

Jeg har igennem windows xp krypteret nogle filer, og har siden ominstalleret computeren, hvilket har forudsaget at jeg ikke kan åbne dem.

Har jeg mulighed for at dekryptere??
Avatar billede chapter Nybegynder
13. september 2003 - 21:05 #1
Svært spørgsmål! Hvilken algoritme er det krypteret med (program)? Kan du huske et evt. password eller er det som er problemet ??
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
13. september 2003 - 21:24 #2
du kan lige så godt siger bye bye til de filer, fordi windows bruger noget bestemt nøgle til at kryptere med og de nøgler er væk med den tidligere installation.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 21:42 #3
hmmmm ... trist ....
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. september 2003 - 21:43 #4
rigtigmmk  her fuldstændig ret, der eren teoretisk mulighed for at dekryptere via brute force, men det tager så lang tid at det ikke er relevant.

Man skal tænke sig lidt om når man bruger den indbyggede kryptering.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
13. september 2003 - 22:16 #5
ja brug heller en anden program til at kryptere med næste gang
for som bufferzone man skal tænke sig meget om når man skal bruger den indbyggede kryptering i windows og du er ikke den først der har prøvet det surt.

jeg ligger lige et svare hvis nu .....
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
20. september 2003 - 10:38 #6
casper>> for næste gang du vil kryptere data, du kan brug en free program til det.

http://www.cypherix.co.uk/cryptainerle/index.htm?source=free_google
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
20. september 2003 - 10:38 #7
og tak for pointene