Avatar billede zakarun Nybegynder
13. september 2003 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brus i sodavand

Når nu en sodavand går hen og bliver flad (mister brusen), findes der så ikke en eller anden metode til at genbruse den? Eventuelt vha. en eller anden (billig) maskine.

Jeg smider alt for mange rester ud pga. de er flade, og det er vist en smule dyrt i længden.
Avatar billede skab Nybegynder
13. september 2003 - 14:41 #1
der var engang noget der hed en Soda Streamer...den kunne man da vist lave sodavand med :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
13. september 2003 - 14:44 #2
Jo der var så. man kan ikke købe dem for ny mere. Det avr et firma i vestjylland der lavede dem i 80'erne. Man skal finde den et sted på lommemakeder og lignende steder. Man kan stadig købe kuldioxiden og koncentrat. Men det er rimelig dyrt http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Soda+Streamer%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. september 2003 - 15:15 #3
Hvis du anvender en Sodastream maskine, så må der ikke
være ekstrakt i vandet. Så du kan ikke gøre ret meget, for
at live dem op igen.

Link til efterfølgeren for Sodastream maskinerne: http://www.pebas.dk/produkter/x_sodastream.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. september 2003 - 15:21 #4
Avatar billede perper Nybegynder
14. september 2003 - 17:14 #5
Den billigste måde at Genbruse en sodavand er at skrue låget på :) eller drikke den hurtigere *GG* måske prøve at ryste den et par timer?? Ehhh aner det faktisk ikke, men tænkte jeg lige ville skrive, syntes spørgsmålet er genialt..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. september 2003 - 09:41 #6
Man "genbruser" ikke en sodavand ved at køre den igennem en sodastream...

Eller... du kan da godt... men regn med at 3/4 af flaskens indhold havner på gulvet. :)
Avatar billede Beach Mester
19. september 2003 - 08:55 #7
hoejrup--->
Ved man egentlig hvad sådan en fætter koster?

//Beach
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. september 2003 - 10:10 #8
beach>Nej, men du kunne prøve at ringe til din nærmeste Matas forretning. :o)

Link: http://www.pebas.dk/produkter/x_matasforhandlere.htm

/per
Avatar billede zakarun Nybegynder
19. september 2003 - 18:58 #9
OK, det lader til at der ikke lige findes nogen mulighed for at genbruse - men giver htmlkongen point for at foreslå sodastream dimsen, som jeg nu overvejer at købe.