Avatar billede tbbj Nybegynder
12. september 2003 - 17:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS den vil ikke

Hej alle sammen

problem er at jeg kan ikke få den til at vise iis på den ene server !!

1 computer windows adv. server med en activ directory
  der kan jeg godt få iis til at virke
  lokal ip 192.168.0.2
2 computer windows adv. server som er reg til det activ directory men her hvor jeg gerne vil have server til at ligge vil den ikke (hvad gør jeg forkert)
  lokal ip fordenne server 192.168.0.3

hvordan skal man sætte disse op hvis man gerne vil have flere domain på den ene server(192.168.0.3) til webhostning???
men stadig kunne administration sker på 192.168.0.2
eller bliver man nød til at lave opsætning på 192.168.0.3 til iis  ( og hvor kan man jeg ikke se en hjemmeside på den 192.168.0.3) men kan godt 192.168.0.2

er det lidt forviret???

håber det ikke!!!

/TBBJ
Avatar billede tbbj Nybegynder
12. september 2003 - 17:26 #1
hvis nu jeg også kunne stave vil det jo også være lidt menner at forstå undskylder meget
TBBJ
Avatar billede webcon Nybegynder
13. september 2003 - 10:48 #2
Du kan sagtens have flere domæner på samme server, nå problem. Det du skal gøre er, at du for hver domæne i din IIS, sætter en host-header, hvorefter du skriver adressen i din host-fil.

ex.

Du har 2 domæner på den ene server, domæne 1 og domæne 2, som er oprettet i den IIS.

I din host-fil på serveren skriver du nederst i filen.

192.168.0.2      www.domæne1.dk
192.168.0.2      www.domæne2.dk
Avatar billede webcon Nybegynder
13. september 2003 - 10:49 #3
Hvad angår din anden server: Hvis du ikke har noget kørende på din IIS, kan du prøve at fjerne IIS for at geninstallere den. Det tager højst 5 minutter, så burde det virke.
Avatar billede todoonada Nybegynder
16. september 2003 - 08:35 #4
Så vidt jeg kan forstå vil du gerne køre webhosting, der ska du ind i DNS'en og pege videre hen på på den server hvor den nu ska hen.

Jeg vil gerne vide hos hvem du har din DNS og hvordan den er opsat?

Og hvis du vil køre webserver på begge servere skal der installeres IIS på dem.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. september 2003 - 08:41 #5
En meget vigtig ting er at du SKAL slette default Site eller hvad den heder og så begynde at oprette igen, Har set det uden undtagelser at man skla fjerne den der heder default

MC
Avatar billede tbbj Nybegynder
16. september 2003 - 17:07 #6
problem er at den første computer er en doamin controller (aktiv dir) og vil gerne have under server til at virke som web server !!!
Avatar billede tbbj Nybegynder
16. september 2003 - 17:09 #7
ps. jeg kan godt få vist web sider som ligger på aktiv dir men ikke på den anden server som den skal !!!
Avatar billede tbbj Nybegynder
23. september 2003 - 19:09 #8
Nå men der er hvis ingen som kan hjælpe mig med mit problem
så jeg lukker igen